سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور؛

طغیان زریوار در قلب مریوان زیبا

دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در شرایطی آغاز شد که غول کشی تیم های بی ستاره فضایی تازه را برای تنفس عمیق جامعه والیبال به وجود آورده است. مس سیرجان در یک بازی توفانی، سپاهان صدرنشین لیگ را 3 بر 2 شکست داد. فولادی ها زمانی به پیروزی دست پیدا کردند که امیر غفور را در بند دفاع خود قرار دادند. افشین فتاح پاسور جدید، ولی علیپور و به ویژه یونس قلیچ نیازی یاران تازه وارد مس کولاک کردند.

در حاشیه دریاچه زریوار، مریوانی ها موفق شدند تیم دوم رده جدول یعنی شهرداری ارومیه را 3 بر 2 شکست دهند. البته که آسیب دیدگی انگشت بهبودی پاسور باتجربه ارومیه باعث شده بود که این بازیکن با انگشت گچ گرفته وارد میدان شود. اما در آن سوی میدان باید اقرار کرد که تیم راهیاب ملل با بازیکنانی گمنام توفان به پا کردند.

در گرگان بازی پاس و هراز آمل گره خورد اما در نهایت در تیم هراز رضا قرا، امیرحسین اسفندیار و رضا خداپرستی با آبشارهای قدرتی خود تیم آملی را از گرداب جوانان پاس نجات داد. در پایان این بازی بنا به گفته یکی از مسئولان پاس نامه ای به کمیته داوران نوشته شد تا دیگر بیداریان را برای سرداوری مسابقه شهرشان اعزام نکنند.

در تیم راهیاب ابوالفضل قلی پور در پست لیبرویی یک تنه یک تیم بود. مصطفی نجفی نیز از پدیده های تیم راهیاب قلمداد شد. در رامسر هورسانی ها در سه ست بر تیم شهرداری ورامین غلبه کرد. در این تیم فرهاد سال افسون، مهدی رنجبر و احسان دانشدوست عالی ظاهر شدند تا این تیم نیز نگرانی نیم فصل اول را با خوشحالی با نیم فصل دوم آغاز کند.

شهداب یزد نیز در گنبد عقده گشایی کرد و با شکست دادن شهرداری گنبد روزنه های امیدی برای بازگشت به روزهای اوج به دست آورده است. مهدی مهدوی که برای آبشارزن هایش سازندگی خوبی داشت، نقش اول این برد را ایفا کرد و شهروز همایون فرمنش نیز روزی خوب داشت و سرانجام در ارومیه تیم فولاد سیرجان ایرانیان به یک پیروزی امیدساز مقابل تیم جوان آذرباتری دست پیدا کرد. علی یوسف پور و علی اصغر رزمگر در کنار مجتبی قلی زاده مهره های کارآمد تیم فولاد بودند. و اما نبرد دیدنی خودروسازان. واقعا که عجب والیبالی بود که پیروزی ساز برای نارنجی پوشان در تیم سایپا همه خوب بودند اما بابک امیری و بنیامین ایگدری و سهیل کمال آبادی مهارنشدنی ظاهر شدند.

تیم منتخب هفته از نگاه البرز ورزشی:

پاسور: مهدی مهدوی (شهداب)

سرعتی: علی یوسف پور (سیرجان)، مهدی رنجبر (هورسان)

قدرتی: امیر خداپرستی (هراز)، بابک امیری (سایپا)

قطرپاسور: یونس قلیچ نیازی (مس)

لیبرو: ابوالفضل قلیپور (راهیاب)

نویسنده: جمشید حمیدی