شنبه یکم اردیبهشت ماه

اردلان: بوکس مردی از جنس ورزش می خواهد

انتخابات فدراسیون بوکس در پیش است و جامعه مشت زنی جدی تر از همیشه دنباله گزینشی احسن را گرفته اند؛ هرچند که در نهایت حسین ثوری و روح ا... حسینی از غربال گزینشی وزارت ورزش عبور کردند. در این باره تاکنون با چند کارشناس صحبت کرده ایم و امروز نیز همایون اردلان داور ارشد بین المللی و عضو سابق ژوری بوکس المپیک با البرز ورزشی گفت و گو کرده است.

اردلان گفت: آقای حسین ثوری زحمت خود را در چهار سال گذشته کشیده است، اما به شخصی نیاز دارد که مورد حمایت و پشتیبانی جامعه مشت زنی به ویژه پیشکسوتان و قهرمانان باشد. ثوری البته  مرد محترمی است اما در ایام ریاست ایشان، سر و صداها و اعتراضات زیادی مشاهده شد؛ بنابراین اعتقاد دارم که در این برهه دکتر رح ا... حسینی از اقبال عمومی برخوردار است. وی تحصیل کرده و دارای اخلاقی نیکوست. مدال طلای قاره ای را در ویترین افتخارات خود دارد و از مکنت مالی خوبی بهره می برد و به اصطلاح دستش به جیب بوکس نیست.

عضو سابق کمیته های تخصصی کنفدراسیون بوکس آسیا افزود: اوج بوکس ایران پیش از 4 دهه پیش بود، اما آقای ناطق نوری که در احیای مجدد این ورزش ایفای نقش کرده است، سهم مهمی در اعتلای بوکس داشته است. در زمان ریاست ایشان نمایندگان ایرانی در کنفدراسیون آسیا جایگاه ویژه ای داشتند. امیدواریم با انتخاب رئیس جدید کرسی های از دست رفته بوکس ایران مجدد به دست آید.

گفت و گو: ادموند اختر