جمعه سی و یکم فروردین ماه
نشست مطبوعاتی سرمربی ایتالیایی بانوان؛

کمپدلی: پشتکار ایرانی ها از دختران ایتالیایی بیشتر است

دومین مربی خارجی تیم ملی بانوان ایران امروز با نمایندگان رسانه های خبری و ورزشی گفت و گو کرد. وی نیز همانند آلکنو و دیگران هیچ قولی نداد، به جز اینکه بیشترین تلاش خود را خواهد کرد و منطق نیز همین است.

به گزارش البرز ورزشی؛ الساندرا کمپدلی در این نشست درباره سوابق خود در والیبال گفت: مربی پایه سوم در کشور ایتالیا هستم و این، بدین معنی است که می‌توانم در تیم‌های ملی کار کنم. تاکنون برای بسیاری از تیم‌های لیگ برتری ایتالیا کار کردم و بسیاری از بازیکنان که اکنون در لیگ‌های ایتالیا بازی می‌کنند با من کار کردند. به مدت ۱۳ سال در والیبال زنان یکی از استان‌های ایتالیا نیز کار کردم و با تیم‌های ملی این کشور نیز ارتباط داشتم.

وی با بیان این‌که با مربیان بزرگ جهان نیز افتخار همکاری داشتم که تعدادی از آن‌ها در زمینه والیبال زنان نیز کار کردند گفت: علاوه بر مربیگری من یک معلم و دبیر هستم و در مدارس و دانشگاه درس می‌دهم و تکنولوژی‌های جدید والیبال از جمله موارد تدریس من در دانشگاه‌ها است.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان در پاسخ به این پرسش که شما از طرف ولاسکو معرفی شدید و طبیعی است که انتظار مردم از شما بالاست و چه برنامه‌هایی در رده‌های سنی والیبال زنان دارید؟ گفت: اهدافی که با فدراسیون به اشتراک گذاشتم دو نوع هستند نخست ارتقا جایگاه والیبال زنان ایران در آسیا و اطمینان از این‌که این جایگاه در آینده پایدار بماند. هدف دوم مرتبط با هدف نخست است و باید با کار مناسب در رده‌های سنی به این هدف دست یابیم تا تمام والیبال بانوان ایران پیشرفت کند.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان در ارزیابی کلی از والیبال بانوان ایران گفت: ۱۵ روزی که مهمان فدراسیون والیبال ایران بودم بسیار ارزشمند بود. دیدارهایی از لیگ برتر و دسته یک زنان را دیدم. یک ماه آینده در ایران نخواهم بود اما بازی‌ها را دنبال خواهم کرد. دختران و بانوان ایران عادت به تمرینات زیادی دارند و این تمرینات نیز بسیار متمرکز است. خیلی از دختران را دیدم که استعداد برای افزایش سطح فنی خود دارند و بر این اعتقاد هستم که والیبال زنان ایران امکان پیشرفت دارد. هنوز لژیونرهای زنان را ندیدم که در کشورهای مختلف بازی می‌کنند قطعا به‌زودی با این افراد ملاقات خواهم کرد.

وی ادامه داد: از برخی باشگاه‌ها مانند پیکان، باریج اسانس، سایپا و ذوب‌آهن بازدید کردم. با مسئولان فدراسیون دیدار داشتم و به‌صورت تخصصی یک نشست بسیار خوب با نایب‌رییس بانوان داشتم با فریبا صادقی سرمربی سابق تیم ملی و سرمربیان رده‌های سنی نیز نشست داشتم. در این جلسه‌ها یاد گرفتیم که چگونه با هم کار کنیم. من برای قضاوت مربیان قبلی نیامدم و از آن‌ها تشکر می‌کنم که همکاری می‌کنند و برای روش‌های جدید تمرینات و والیبال با هم کار خواهیم کرد.

 

 * فقط قول می‌دهم بهترین‌ها را انجام دهم

وی در پاسخ به این‌که برای ارتقای جایگاه والیبال زنان ایران چه قولی به فدراسیون داده‌اید، گفت: نایب‌رئیس بانوان و تیمش و تمام افرادی که در فدراسیون با آن‌ها برخورد داشتم بسیار باهوش هستند و می‌دانند نتایج امروز و فردا حاصل نمی‌شود و قطعا به زمان نیاز دارد. تنها قولی که می‌دهم این است که بهترین کاررا برایشان انجام بدهم و هرآن‌چه در توانم هست انجام دهم تا جایگاه والیبال زنان ایران را به بهترین نحو بالا ببرم. قبل از این که به صورت عملی با بچه ها تمرین کنم نمی‌توانم قولی به شما بدهم.

 

 * برگزاری بازی دوستانه برای رشد والیبال زنان ضروری است

* کمپدلی درخصوص حل مسئله برگزاری بازی‌های دوستانه برای تیم ملی والیبال زنان ایران با تیم‌های قوی و مطرح خارجی افزود: با فدراسیون والیبال راجع به این مسئله کاملا صحبت کرده‌ایم. می‌دانم که به‌خاطر ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم. می‌توان برای انجام بازی‌های دوستانه اقداماتی انجام داد. قطعا این مسئله برای رشد والیبال زنان ایران لازم و ضروری است.

 

* زنان ایتالیا به اندازه دختران ایران با علاقه کار نمی‌کنند!

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در پاسخ به این‌که قبل از حضور در ایران چه ذهنیتی نسبت به زنان ایرانی داشته و حالا این ذهنیت دستخوش چه تغییراتی شده، گفت: سوال بسیار قشنگی از من پرسیدید. از زمان ورودم به ایران از بسیاری مسائل هیجان‌زده شدم. اشتیاق دارم به محض برگشتم به ایتالیا تجربیاتم را به اشتراک بگذارم. زنان زیادی را در ایران دیدم که از لحاظ حرفه‌ای در سطح آمادگی بالایی بودند و با عشقی که در درونشان وجود دارد کار می‌کنند. این درحالی است که در ایتالیا زنان زیادی وجود ندارند که با عشق و علاقه کار کنند. می‌خواهم هنگام برگشت به کشورم این مسئله را روشن کنم که چقدر امکانات در ایران و تا چه اندازه فدراسیون والیبال ایران عشق و علاقه دارد که امکانات بیشتری در اختیار علاقه‌مندان به والیبال قراردهد. ایران استحقاق دارد که دنیا بداند چقدر برای رشد والیبال کشورش تلاش می‌کند. کسی که ایران را نمی‌شناسد، عقاید مثبتی راجع به ایران ندارد. در واقع وقتی زنان و شرایط ایران را دیدم، فهمیدم این عقاید اغلب مواقع اشتباه و ناپخته است.

 

 * دستیار ایتالیایی نخواهم داشت

کمپدلی اما در نشست خبری امروز ترجیح داد درخصوص مبلغ قراردادش صحبتی کند اما وی به آغاز زمان قراردادش اشاره کرد: قراردادم از فوریه آغاز می‌شود و یک به علاوه یک است. راجع به دستیارانم فعلا چیزی نمی‌دانم. فدراسیون باید گزینه‌های مد نظر را به من معرفی کند تا من راجع به آن فکر کنم. قصد ندارم دستیار ایتالیایی به ایران بیاورم. فکر می‌کنم در ایران پتانسیل‌های خوبی از این نظر وجود دارد. در ادامه اما صدیقه اسلامی سرپرست تیم ملی والیبال زنان تاکید کرد فدراسیون جهانی والیبال مبلغ قرارداد کمپدلی را پرداخت می‌کند و فقط اسکان و تغذیه اله با فدراسیون والیبال ایران است.

 

 * لژیونرها می‌توانند به ارتقای سطح والیبال ایران کمک کند

تاثر حضور بازیکنان ایران در لیگ‌های خارجی و نقش آن در پیشرفت والیبال ایران موضوع دیگری بود که کمپدلی در خصوص آن گفت: هنوز موفق نشدم بازیکنان لژیونر ایران را بشناسم. باید آن‌ها را بشناسم و ببینم چطور بازی می‌کنند. قطعا آن زمان است که می‌توانم نظر بدهم. اما لژیونر شدن این دسته از بازیکنان اتفاق بسیار مهمی است و می‌توانند خود را از لحاظ والیبال به سطح بالاتری برسانند. این‌که ما بتوانیم بازیکنان ایرانی را در تیم‌های خارجی داشته باشیم، موفقیتی برای والیبال ایران است. می‌دانم که یک کمک مربی لژیونر ایرانی(سمیرا ایمانی در تیم پورتو) داریم که یک موفقیت دیگر محسوب می‌شود.

 

 

* از دیدن امکانات والیبال ایران هیجان‌زده شدم

کمپدلی در واکنش به زمان مورد نیاز برای این‌که تیم ملی زنان ایران بتواند مقابل تیم‌های قدرتمند حرفی برای گفتن داشته باشد افزود: تا زمانی که به‌صورت عملی با بازیکنان کار نکنم، نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم. برای پاسخ به این سوال احتیاج به زمان دارم. چیزی که در حال حاضر می‌توانم بگویم این است که از دیدن خیلی چیزها در ایران متعجب و هیجان‌زده شدم. یکی از آن‌ها امکانات بسیار خوب والیبال ایران است که در ایتالیا و دیگر کشورها این فضاها را برای بانوان ندیده بودم. سالن‌های ورزشی مجهز، دستگاه‌های ورزشی جدید و مطالق تکنولوژی روز و نیز کمپ ورزشی سازماندهی شده‌ای که فدراسیون در اختیاروالیبال بانوان است از جمله این‌ها موارد هستند. همه این امکانات به افزایش سرعت رشد و ترقی ما کمک خواهد کرد. همچنین بسیار متعجب شدم از تعداد دخترانی که در ایران والیبال بازی می‌کنند. قطعا در بین آن‌ها استعدادهای زیادی وجود دارد که باید شناسایی شوند و این مسئله به افزایش سطح والیبال ایران کمک می‌کند. از فرهنگ ورزشی که در ایران دیدم هم متعجب شدم. این فرهنگ هم بیرونی و هم درونی بود. این‌ها مسائل بسیار مهمی است که می‌تواند سرعت پیشرفت را افزایش دهد. مسئله دیگر این‌که از اراده قوی فدراسیون ایران متعجب شدم که برای پیشرفت والیبال بانوان اشتیاق دارد. به همین دلایل است که نمی‌توانم با جزئیات زمان‌بندی بدهم اما می‌دانم که قطعا والیبال بانوان ایران پیشرفت خواهند کرد.

 

 

* باید از نقاط قوت شروع کنیم نه ضعف‌ها

سرمربی زنان ایران درخصوص نقاظ ضعف تیم ملی هم گفت: همیشه باید از نقاط قوت شروع کنیم. من نقاط قوت والیبال زنان ایران را بسیار زیاد دیدم. قطعا نقاط ضعفی هست اما حتما با کمک فدراسیون سعی می‌کنم آن‌ها را پوشش دهم.

 

* با قرارداد یکساله هم می‌توانم به پیشرفت برسم

کمچدلی در پاسخ کافی بودن به زمان یکساله قراردادش برای اجرای شدن اهداف والیبال زنان ایران گفت: قراردادم یک به علاوه یک است و فکر می‌کنم خیلی زود کار را شروع کنیم. فقط می‌خواهم پایه‌هایی در ایران بگذارم و برنامه‌ای تدوین کنم که حتی اگر من نبودم، نفرات بعدی بتوانند از آن استفاده کنند. اما یک قرارداد یکساله به من نمی‌گوید که نمی‌توانم جلو بروم. قطعا می‌توانم به پیشرفت‌هایی برسم.

 

 

* ولاسکو معتقد است می‌توانم به والیبال زنان ایران کمک کنم

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به همکاری نزدیکش با خولیو ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال مردان ایران اشاره کرد: من اشانس همکاری نزدیک با ولاسکو را داشتم و این که بتوانم از شخصیت و تجربیات ایشان چیزهای زیادی یاد بگیرم. قبل و بعد از حضورم در ایران با ولاسکو تماس تلفنی داشتم و او بر این باور بود که می‌توانم به والیبال زنان ایران کمک کنم.

 

* ایران کشوری خارق‌العاده است

الساندرا کمپدلی در بخش پایانی صحبت‌هایش ضمن تشکر از رئیس و نایب‌رئس بانوان فدراسیون والیبال ایران به دلیل تامین کلیه امکانات مورد نیازش گفت: دکتر داورزنی و فریبا محمدیان تمام آن‌چه نیاز داشتم را در اختیارم گذاشتند تا بتوانم شناخت خوبی نسبت به ایران داشته باشم. آن‌ها انسان‌هایی هستند که فرهنگ، عشق و اراده قوی و تمام اشتیاق را به اشتراک می‌گذارند. از تمام افرادی که در این روزها همراه من بودند تشکر می‌کنم که به من این احساس را دادند که در خانه خودم هست م. برای کار کردن باید خیلی خوب فکر کنیم اما باید با هم همکاری و همفکری هم داشته باشیم. از چند شهر ایران بازدید داشتم. ایران کشوری خارق‌العاده و زیباست. کشوری است که در آن فرهنگ نفس می‌کشد.