پنجشنبه نهم فروردین ماه
از سوی کمیسیون اخلاقی کمیته ملی المپیک؛

دایی و گرایی تقدیر شدند

هرچند که ورزشکاران مستقلی چون علی دایی و برخی از قهرمانان کشتی ما خدمات خودجوشی را در عرصه زندگی اجتماعی مردم ما ارائه داده اند، اما خوشحالیم که کمیته ملی المپیک این رفتار ارزشمند نوعدوستانه حمایت کرده است.

 جلسه کمیسیون اخلاق ورزش کشور در محل کمیته ملی المپیک تشکیل شد. در این جلسه در ابتدا در رابطه با تعامل و ارتباط با کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک و کمیته های اخلاق فدراسیون های بین المللی بحث و تبادل نظر  انجام شد. در ادامه گزارش کمیته مسئولیت اجتماعی کمیسیون اخلاق ورزش در رابطه با کمپین قهرمانان ورزشی با عنوان بازی رو دست به دست کن ارائه کرد.

در حاشیه جلسه از رفتار اخلاقی و جوانمردانه چهار نفر از ورزشکاران ایران با اهداء لوح تقدیر تجلیل  به عمل آمد.

کمیسیون اخلاق با اهدای لوح سپاس از حرکت خیراندیشانه و رفتار انسان‌دوستانه  علی دایی برای آزادسازی یک زندانی زن و جلب رضایت اولیاء دم تقدیر کرد.

هم‌چنین این کمیسیون از محمد انصاری برای اهدای طلب سه میلیارد تومانی خود از پرسپولیس به خیریه برای تهیه جهیزیه زوج های جوان و نیازمند، محمدرضا گرایی برای اهداء مدال طلای مسابقات المپیک توکیو به شهدای مدافع حرم و عادل والی‌تبار برای کمک به آماده‌سازی کشتی‌گیر فلسطینی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ تقدیر کرد.