جمعه دهم فروردین ماه
بازتاب صعود مشکات الزهرا؛

فصیحی: اتفاق تاریخی است

از سوی فدراسیون جهانی تنیس ( ITF ) رنکینگ برترین های دنیا در رده سنی جوانان اعلام شد که بر این اساس مشکات الزهرا صفی تنیسور جوان کشورمان موفق شد با کسب حد نصاب لازم به عنوان صد تنیسور برتر دنیا معرفی شود.

نماینده کشورمان پس از کسب نتایج‌ درخشان در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال موفق شد برای نخستین بار نام خود را در بین ۱۰۰ تنیسور برتر دنیا مطرح کند و با اعلام فدراسیون جهانی در جایگاه ۸۷ دنیا قرار گیرد.

فرناز فصیحی، مربی بین المللی و کارشناس تنیس در این باره به البرز ورزشی گفت: قرار گرفتن تنیسوری از ایران زیر رتبه 100 جهان اتفاقی تاریخی است و نشانه تلاش و کوشش شخصی خودش و حضور در مسابقات دارای رنکینگ جهان است. از دید من این موفقیت عالی است و فکر می کنم تا پایان سال میلادی جدید دو بازیکن دیگر نیز خود را به این رده برسانند. زکا ترابی و ماندگار فرزانه با سنین کمتر از مشکات می توانند از طریق شرکت در تورنمنت های بین المللی خود را به سطح مورد نظر برسانند.

مربی تیم ملی جوانان دختر ایران درباره برنامه های این تیم نیز گفت: قرار است تیم زیر 16 سال ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور سریلانکا اعزام شود که ما سرگرم برنامه ریزی برای آماده سازی دختران جهت شرکت در رقابت های فوق هستیم.

گفت و گو: صدیقه فتاحی