جمعه دهم فروردین ماه

ارومیه مرکز صدور بازیکن به خارج

امیرحسین فلاحت خواه، پاسور جوان و رده ملی ارومیه نیز راهی ترکیه شد. او قرار است در یک تیم انتهای جدول این کشور سالهان بازی کند. پیش از وی سه، چهار بازیکن ارومیه ای نیز در لیگ ترکیه شاغل شده بودند و میلاد عبادی پور و میثم صالحی هم در لیگ لهستان توپ زدند و سعید معروف هم که چند سالی است در چین بازی می کند.

به راستی چرا جوانان بااستعداد ارومیه از این شهر کوچ می کنند و با وجود عرق و علاقه ای که مردم ارومیه به بازیکنان شان دارند، شاهد پایبندی بازیکنانشان در این دیار نیستیم.

یدا... کارگر پیشه، پیر دیر والیبال ارومیه می گوید: در شهر ما پول فراوان است. اما بازیکنان بومی با اینجا بند نمی شوند. شاید یک دلیل این باشد که در ارومیه آدم های غیروالیبالی برای والیبال تصمیم می گیرند و نفوذی برای نگه داشتن جوان ها ندارند . اعتقاد دارم اگر بزرگان والیبال شهر ما در مسند کار باشند، جوان ها هم با علاقه بیشتری باقی می مانند. شما نگاه کنید الان در هر دو تیم ارومیه مربیان غیربومی حضور دارند. دکتر نفرزاده مربی خوب و کاربلدی بود و محمدرضا تندروان هم یک مربی در سطح عالی است. ولی آیا فرصتی که به این مربیان داده اند به مربیان بومی می دهند؟! همه چیز به نظر من به هم ربط دارد.

عزیز پرتوی، بازیکن سابق تیم ملی یکی دیگر از مردان صاحب نام والیبال چی چست می گوید: وقتی ورزش حرفه ای می شود بازیکنان حرفه ای هم حق دارند در جستجوی زندگی بهتر، بهترین گزینه ها را داشته باشند اما اینکه چرا امثال فلاحت خواه در ارومیه نمی مانند، شاید یک دلیل این باشد که ناچار می شوند پشت دیوار انتظار پاسورهای باتجربه ای چون بهبودی بایستند. با این همه معتقدم که در شهر ما باشگاهداری حرفه ای صورت می گیرد اما برای فهمیدن دلیل اصلی کوچ کردن ورزشکاران بهتر است که پای صحبت آنها بنشینند.