جمعه سی و یکم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

بسکتبال از ورزش هایی است که در انتظار انتخابات ریاست فدراسیون به سر می برد. اهالی توپ و سبد انتظار دارند که فدراسیون بسکتبال هرچه زودتر صاحب تشکیلاتی منظم و سازمان یافته شوند.

بازگشت مربی روسی بسکتبال

سرگئی گیسورین، مربی تیم جوانان 2024 که برای گذراندن تعطیلات کریسمس به کشورش رفته بود، روز 28 دی ماه باز می گردد. وی از مربیان پرافتخار بسکتبال جهان است که کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان روسیه در سال 2021 بود. 20 بار عنوان بازیکن و مربی به عنوان نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد. گیسورین از بین چند مربی کاندیدا از کشورهای مختلف توسط بهمن سلیمانی، مدیرعامل باشگاه کاله جذب تیم های پایه این باشگاه شد که در پی تفاهم نامه مشترک با فدراسیون بسکتبال کار پشتوانه سازی و آماده سازی تیم جوانان 2024 را در آمل شروع کرده است. وی در انتخاب بازیکنان شیوه جالبی دارد؛ از بین 100 بازیکن واجد شرایط در نهایت 48 نفر را برگزید اما برای اینکه چهره های مستعد دچار یاس و ناامیدی نشوند، در هر اردو از 3 تا 5 بازیکن خط خورده نیز، بازیکنانی را فرا می خواند تا شانس چند باره ای پیدا کند. در صورتی که در برخی رشته ها از جمله بسکتبال بازیکنان بالای دو متر در پی یکی، دو روز اردو حذف می شوند از فرط ناامیدی دور والیبال را خط می کشند. باید از این مربی روسی یاد گرفت.

 

انتخابات بسکتبال شاید وقتی دیگر

قرار بود انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال پس فردا برگزار شود. اما ناگهان اعلام شد که مجمع انتخابات به بعد موکول شد. ظاهرا نرسیدن تایید صلاحیت یکی از کاندیداها دلیل این تعویق بوده است. اما آنچه که جامعه بسکتبال منتظر تحقق یافتن آن هستند، برگزاری هرچه زودتر انتخابات است تا تکلیف این ورزش المپیکی مشخص شود. بازی های آسیایی گوانگژو و حریفانی که از چهارسال پیش آهنگ آماده سازی نواخته اند، می تواند برای تیم ملی ما نگران کننده باشد. امیدواریم که هرچه زودتر تکلیف فدراسیون های بدون رئیس از جمله بسکتبال روشن شود.

نویسنده: ج - دوستدار