شنبه یکم اردیبهشت ماه
درد دل بنیانگذار والیبال در گنبد؛

هاشمی: 30 سال هیچ کس به سراغ من نیامده بود

بنیانگذار والیبال در گنبد از دو سالگی به اتفاق پدر و مادرش به واسطه جنگ جهانی دوم به گنبد کوچ کرد و بعد از تحصیلات عالیه در سال 1348 نخستین تیم والیبال مدرن این خطه را پایه گذاری کرد و شاگردانی چون نوری آزمون، بحری دولی، نوروزقلی نیازی را پرورش داد. اما بعد از بازنشستگی در گوشه ای قرار گرفت و هیچ کس به سراغش نیامد تا اینکه جوانان روستای پشمک پناده از وی دعوت کرده اند تا به دیدارشان برود. توپ والیبال و کارت هدیه سوغاتی این پیر دیر والیبال شمال ایران بود.

قربانعلی هاشمی در این باره به البرز ورزشی گفت: در یک روستای دو هزار نفری بیش از صد بازیکن بالای دومتر توجه مرا جلب کرد. اما افسوس که بسیاری از آنها در حسرت داشتن یک توپ به سر می برند. سال هاست که سازندگی در گنبد کمرنگ شده و اکنون 50 درصد بازیکنان تیم شهر ما را غیربومی ها تشکیل می دهند. اگر باشگاه ها سازندگی را جدی بگیرند دیگر نیازی نیست بازیکنان غیربومی را دور خود جمع کنند.

مربی قدیمی بین المللی والیبال افزود: عظیم جزیده مربی تیم شهر ما پسر خوبی است ولی در گنبد رفاقت باید جای حسادت را بگیرد تا در سایه همدلی تلاش ها، خروجی خوبی داشته باشد.

طی سال های اخیر ما فقط یک فرهاد قائمی را در سطح ملی داشتیم و دیدیم که با یک گل بهار نمی شود. وقتی پیشکسوتان اهمیت پیدا نکنند، همفکری و مسئولیت پذیری رنگ می بازد.

گفت و گو:  جمشید حمیدی