جمعه سی و یکم فروردین ماه
وزنه برداری در آستانه تحول؛

نصیری: تاریخ ورق می خورد

کناره گیری یا کنار گذاشتن علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری با اقبال بیشتر اهالی وزنه برداری مواجهه شده است، اما محمد نصیری پرافتخارترین وزنه بردار ایران و جهان که 25 مدال جهانی و المپیک در ویترین افتخارات دارد، برعکس منتقدان نظر دارد.


وی می گوید: آقای مرادی هنوز کنار نرفته است و به دلیل زحماتی که برای این ورزش کشیده است، احتمال بازگشت به فدراسیون وجود دارد. اما اگر ایشان کنار بروند به اعتقاد من تاریخ وزنه برداری ورق می خورد. آن زمان می شود خوب یا بد را بهتر تشخیص داد. الان ما در رده های نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان قهرمان جهان داریم. واقعا دیگر از یک رئیس فدراسیون چه می خواهیم. اگر قرار باشد فردی بیاید که وزنه بردار باشد اما پولی در بساط وی نبینیم نمی تواند چراغ ورزش وزنه برداری را روشن نگه دارد. الان وزنه برداری مثل رسول معتمدی را داریم که دیروز در مسابقات وزنه برداری قهرمانی باشگاه های کشور 172 کیلوگرم یک ضرب و 210 کیلوگرم دو ضرب وزنه زده است. او با این رکورد در جهان صاحب حرف و ادعا است.

هرکول جیبی تاریخ وزنه برداری جهان در خاتمه اضافه می کند: اهالی وزنه برداری شخصیت های خاصی هستند که به عشق مبارزه به آهن سرد، تمرین و تلاش می کند. آرزوی من مثل همیشه این است که جوانان ایران در دنیا سربلند باشند.

نویسنده: ج - دوستدار