شنبه یکم اردیبهشت ماه

مهندس های فوتبال از داریوش مصطفوی تا محمد تقوی

بعد از مهندس های باکلاس مکتب شاهین دو سه نفر مهندس واقعی بعد انقلاب داشتیم که با مدرک مهندسی فوتبالیست شدند.یعنی اول مهندس شده اند بعد فوتبال را حرفه ای دنبال کرده اند. معروف ترین آنها مهندس محمد تقوی و یک کم جلوتر مهندس علی دایی است...

البته یک مهندس دیگر هم داریم که از جنس ما رسانه ایی هاست و به عادل فردوسی پور افتخار می کنیم که او نیز مهندس شد بعد به سمت نویسندگی و سپس اجرای برنامه های ورزشی آمد.

هر سه نفر جزو موفقترین های رشته خود هستند و البته که استقلال کامل هم دارند.

چقدر امروز از این دست مهندس ها کم داریم.

مثل مهندس داریوش مصطفوی که بدجور در تلویزیون با راستینه مسئول کمیسیون ورزش مجلس گرد و خاک کرد و نانش حلال که حرف دل مردم را به نماینده ای زد که نان شب مردم را رها کرده اند و خود را قاطی فوتبال می کنند.

تنها راستینه نیست بلکه یکی مثل قاضی زاده هاشمی هم هست که هر زمان می خواهد تیتر یک شود سمت فوتبال می آید و به قول داریوش خان مصطفوی همین ها باعث شده اند که فوتبال و مملکت ما به اینجا برسد.

امروز سالروز تولد مهندس جنتلمن فوتبال ایران محمدآقا تقوی است.

سبک فوتبالش تمیز و با کلاس بود در استقلال و تیم ملی و در داربی معروف سال 73 که سه بر یک استقلال پرسپولیس را برد توانست یک گل زیبا به پرسپولیس بزند تا نام خودش را در جمع گلزنان داربی جا بزند.

او در فوتبال دنبال لذت بردن و سلامت زندگی کردن بود و هیچگاه از شهرت استقلالی بودنش سو استفاده نکرد.

در تراکتور سازی هم 5 فصل قبل مربگیری کرد و تراکتور را در صدرنشینی رها کرد و بهتر بگوییم که او نخواست به هر قیمتی بماند و خلق و خوی مهندس جنتلمن با این زد و بندها نمی خواند و رفت تا در یک رسانه آن طرفی به تجزیه و تحلیل فوتبال بخصوص فوتبال ایران بپردازد.

واقعا لذت می بریم از تحلیل های فنی و درستش چون فهم فوتبالی بالایی دارد ، باسواد است و از همه مهمتر وابسته به هیچ گروه و جریان و رنگی نیست.