چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

در برجام فوتبال بازنده شدیم

حذف تیم های پرسپولیس واستقلال از لیگ قهرمانان آسیا فاجعه بزرگی است که بر فوتبال کشورمان عارض شد.

در برجام فوتبال قافیه را بد جوری باختیم. این شکست به امروز مربوط نیست. آن روزها که باید مدارک و مراحل حرفه ای شدن در جهت دریافت مجوز ورزشی آماده می شد، دست روی دست گذاشتیم تا با انتخاب مدیران وابسته  و مدیران انتصابی و مدیران نا کارآمد، ناکامی امروز رقم بخورد. آنگاه که دندان پزشک مدیرعامل باشگاه ورزشی می شود، آن گاه که صرفا آقای خاص به صرف انکه آدم خوبی است ومی تواند پول و سرمایه وارد باشگاه کند و نیز فلان آقا که صرفا اقتصاددان است و برخلاف تحصیلات و حرفه اش وارد باشگاه ورزشی می شود، مشخص است که اینان از  فراهم کردن مقدمات صدور مجوز ورزشی اطلاع نداشته که به فکر آماده سازی آن مقدمات باشند.

مدیرانی که یک شبه مدیر عامل ورزشی در باشگاه ورزشی شدند و مدیرانی که ورزش را سکوی پرتاب خود دانستند و ازعلم ورزش آگاهی نداشتند، فاجعه امروز را در گذشته زمینه سازی کردند تا شاهد شکست در فوتبال باشیم.

اینکه گفته می شود باشگاه های پرشماری از کشورهای گوناگون دچار دستور العمل های کنفدراسبون فوتبال آسیا شده اند، فرار رو به جلو است، چون در فوتبال ما در فوتبال مسیر را اشتباه طی می کنیم. باشگاه داری قواعد خاص خودش را دارد، باید به آن آشنا بود. باید علم آن را در اختیار داشت. دندان پزشک، مهندس عمران، قاضی و وکیل و اقتصادان وراهور و... به ورزش چه ارتباطی دارد. چون نتوانستیم در تفکیک مسئولیت ها به نتیجه مطلوب برسیم و چون نتوانستیم بعد چندین سال در بخش مالکیت دو باشگاه پرسپولیس واستقلال به نتایج مطلوب دست یابیم وچون نتوانستیم به اصل تحقیق و تفحص این دو باشگاه در زمان مدیران گوناگون به نتایجی دست یابیم و چون در بخش مالیات همه چیز سر سری گرفته شد، حاصل آن است که امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتبال ما را از مجموعه وچرخه تیم های حرفه ای دراین دوره از لیگ آسیا حذف وخارج کند.بی شک برای راهیابی مجدد به چرخه لیگ حرفه ای اسیا باید از هفتخوان عبور کرد. شک نداشته باشید که برای بازگشت مجدد هیچ اتفاقی به صورت یک شبه تحقق نخواهد یافت،زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا رای قطعی را صادر کرده است.

نویسنده: اکبر عزیزی