جمعه دهم فروردین ماه
با حضور بزرگان و پیشکسوتان در شمیران؛

بهره برداری سالن کشتی در ازگل

صبح امروز و با حضور جمعی از پیشکسوتان و چهره های شاخص ورزش و کشتی مجموعه ورزشی  آبی اطلس در منطقه ازگل شمیران افتتاح شد.

این مجموعه از سالن های متعدد و مجهز کشتی، باستانی، بدنسازی، استخر و سونا، ایروبیک، یوگا و حمام سنتی تشکیل شده است. مکان یادشده به همت جمعی از بزرگان ورزش منطقه یک تهران خصوصا با تلاش و پی گیری های پرویز عالی، امیر بیات از چهره های شاخص کشتی کشور و عده ای دیگر راه اندازی و احداث شده است.

 مراسم امروز پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و انجام ورزش باستانی بامرشدی مهدی زین کوهی آغاز شد سپس به ترتیب پهلوان محمد محمودی، از چهره های شاخص کشتی،دکتر اکبر رحمانی استاندار اسبق تهران وحضرت آیت الله صدیقی ادامه یافت. حضور چشمگیرمسئولین شهرستان شمیرانات. فرماندار و شهردار منطقه یک و برخی مناطق تهران، جمعی از قهرمانان جهان و المپیک، پیشکسوتان، مربیان از جمله محمدرضا طالقانی، محمد محمودی.

علیرضا حیدری. عباس جدیدی مجید ترکان، محمد طلایی، اکبر قادری، اسماعیل پلویی، اردشیر پورحکمت، رحیم خسروی و عده ای از مقامات لشگری و کشوری، بسیج و علاقه مندان ورزش رونق بخش این مراسم بود.

پرویز عالی مربی پیشین تیم ملی کشتی و یکی از مروجین و تلاشگران این ورزش منطقه شمیران در همین رابطه به البرز ورزشی گفت: پس از برچیده شدن اماکن شناخته شده ورزش خصوصا کشتی در منطقه یک که بعضا به سبب ساخت و ساز و اهداف دیگر از میان رفت خوشحالیم که مکان مناسبی به ورزش اختصاص داده شد. وی افزود: در روزگاری نه چندان دور باشگاه اسدی، سالن شهدای قیطریه، سالن صنایع دفاع، سالن اختیاریه و سوهانک در اختیار ورزشکاران بود اما متاسفانه اکنون هیچ کدام از این مجموعه ها وجود ندارد و منطقه ای که قهرمانان صاحبنامی را پرورش می داد اکنون به محیطی سرد و بی روح تبدیل شده که امیدوارم مسئولان برای رفع این مشکل خصوصا بازپس گیری مجموعه شهدای قیطریه که عده ای بعد از سال ها از گرد راه رسیده و به عنوان مالک درصدد تخریب و ساختمان سازی در این مکان هستند اقدام عاجل کنند.

 لازم به ذکر است علی صفایی از قهرمان ارزنده کشتی وپرورش اندام و پهلوان رضا شهباز مدیر و بانی این باشگاه جهت راه اندازی و بهره برداری مجموعه ورزشی آبی اطلس از هیچ کوششی فروگذارنکردند

نویسنده: احمد دباغ