چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
پرونده سرخابی ها بسته شد؛

به وعده درمانی های بی حاصل پایان دهید!

کنار گذاشتن سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا نهایی شد، بی جهت با خبر درمانی و وعده های بی حاصل هواداران را منتظر نگذارید!

شوک حاصل از حذف دو باشگاه نام آشنای فوتبال ایران و آسیا معادلات ورزشی کشور را تحت الشعاع قرار داد. این فاجعه و زلزله ورزشی محصول ندانم‌کاری و بی مبالاتی مسئولان گذشته و حاال است.

در این شکست همه  مسئولان از وزارت ورزش ،فدراسیون فوتبال تا مدیران و دست اندرکاران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مقصر هستند و باید جوابگوی هواداران و مردم علاقه مند به ورزش و فوتبال باشند!

جالب اینکه مسئولان ‌گذشته ورزش و فوتبال به صراحت می گویند ما با سندسازی و ارسال مدارک غیر واقعی به  Afc مجوز حضور  نمایندگان ایران‌ را گرفتیم !

متاسفانه وعده های مکرر مدیران ورزش در باره واگذاری امتیاز این دو باشگاه به بخش خصوصی   رنگ‌ واقعیت به خود نگرفت و در همه حال مردم سر کار بودند!

اینک که Afc قاطعانه پای کار ایستاده و سرخابی ها  را از گردونه رقابت ها خارج کرده است باید از امروز شرایط را برای سال بعد‌ مهیا کرد.

امروز دیگر حنای افراد ذی مدخل در این پرونده رنگ و لعابی ندارد.

متهم کردن این و آن  و فرار رو به جلو کاری عبث و بی فایده است.

اینکه صدری در مصاحبه ها اولیایی را دلیل حذف پرسپولیس قلمداد کند و دیگران به کمیته بدوی بتازند. این نوع اقدامات به نمایش کمدی و روحوضی شباهت داشته و ارزش شنیدن ندارد.

وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و دارایی اگر عزم و اراده ای برای  رفع این‌معضل سی و چند ساله دارند،باید شرایط واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی را فراهم کنند.

بدیهی است موضوعات مهم  دیگر از جمله حق پخش تلویزیونی و تبلیغات ‌محیطی  و بلیت فروشی و ... همچنین عدم دخالت دولت در فوتبال باید رفع و رجوع شود.

این مسائل باید در مجلس مطرح و به قانون و مصوبه اجرایی مبدل شود ،وگرنه هرسال این مشکلات گریبانگیر سرخابی ها خواهد شد.

نویسنده: احمد میرزاییان