شنبه یکم اردیبهشت ماه
میچلتو در ایتالیا و جوانان والیبال ایران؛

معنوی نژاد: اولویت من کسب سلامتی است

در حالی که بازیکنان جوان والیبال ما به نوبت دچار آسیب دیدگی های شدید و گاهی جبران ناپذیر می شوند، در ایتالیا بازیکنی چون الکساندر میچلتو با 19 سال سن چنان می درخشد که مورد تحسین فوق ستاره های شاغل در لیگ این کشور از جمله پوداشکانین صربستانی واقع می شود.

میچلتو که در پست دریافت کننده قدرتی بازی می کند، یک چپ دست مهارنشدنی است. اما در والیبال ما بردیا سعادت در همین سنین مصدومیت پیدا می کند، محمدجواد معنوی نژاد که در سن 18 سالگی در سه رده ملی برای والیبال توپ زده است، همچنان با درد مزمن کمر می سازد. معنوی نژاد که برای بازی در تیم پویترس فرانسه به پارس رفته بود، بدون اینکه بتواند برای این باشگاه قدیمی بازی کند، به خاطر شدت مصدومیت کمرش به کشور بازگشت. وی به البرز ورزشی می گوید: چند بازی دوستانه برای تیمم انجام داده بودم اما چون تحمل درد را نداشتم، توافقی بعد از دو ماه به کشور بازگشتم و اکنون به تنها چیزی که فکر می کنم سلامتی است به همین دلیل با آب درمانی و فیزیوتراپی و سایر مقدمات مربوطه روزگار می گذرانم.

وی در پاسخ به پرسش ما که لیگ فرانسه را چطور دیده اید، می گوید: قسمت نبود که در این کشور بازی کنم. اما آنچه که دیده ام باشگاه های حرفه ای و تمرینات عالی بود. در فرانسه تاکید زیادی روی دفاع روی تور و توپ گیری در داخل زمین دارم. از این بابت به نظر من از ایتالیایی ها جلوتر هستند. می دانید که من در یک فصل در ورونای ایتالیا بازی کرده بودم.

قدرتی دریافتی تیم ملی درباره دلایل این همه آسیب دیده در والیبال ایران می افزاید: دیگران را نمی دانم اما آسیب کمر من به خاطر فشار زیادی است که از سنین نوجوانی تا بزرگسالی به بدنم وارد شده بود. بنابراین مشخص نیست که آیا بتوانم در تیم ملی یا حتی باشگاهی بازی کنم چرا که اولویت من کسب سلامتی مجدد است.

گفت و گو: جمشید حمیدی