پنجشنبه نهم فروردین ماه
لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور؛

پیروزی بزرگ هورسان و شهداب

هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با 4 مسابقه پنج گیمه داغ شد. اما مهم ترین نتایج هفته را هورسان رامسر و شهداب یزد رقم زدند که اولی تیم شهرداری ارومیه را شکست داد و دومی با برتری قاطع بر هراز آمل چیره شد. هر دو تیم پیروز مبتنی بر آنالیز و مهار دقیق مهره های کلیدی دو تیم مقابل بودند.

هورسان با زدن سرویس به دست رحمان داوودی و تمرکز دفاعی بر حملات صابر کاظمی و شهداب با شناخت کافی از بازیکنان هراز بر نقاط ناسور هرازنشینان ضربه وارد ساختند. در تیم هورسان فرهاد سال افزون پاسور نیم فصل اول ارومیه ستاره بود و در تیم شهداب نیز شهروز همایونفرمنش یار پارسال هراز غیرقابل مهار بود. این پیروزی ها برای مربیان جدید تیم های یاد شده یعنی آرمات و طلوع کیان روزنه های امیدبخشی را به وجود آورده است. در میانه جدول البته نبرد دو تیم خوب و بدون ادعای پاس گرگان و راهیاب ملل که با برد گرگانی ها همراه بود، نمایش در خور توجهی داشتند. در تیم پاس گرگان این بار علیرضا جلوه، علیرضا عبدالحمیدی، دانیال صادقی و عماد جوینده نقش مهمی داشتند. اما بازگشت رسول آقچلی بازیکن سابق تیم ملی جوانان بعد از دو سال درگیری و آسیب دیدگی جلب توجه کرد.

نبرد کرمانی ها در سیرجان 3 بر 2 به سود مس شد. در تیم پیروز  موعود آقاپور عملکرد خوبی  در این تیم داشتند. پیکان در سه ست بر تیم قعر جدولی آذرباتری چیره شد. بازگشت پوریا یلی نوید خوبی برای خودروسازان بوده است.

در نبرد سنگین شهرداری گنبد و فولاد سپاهان اصفهان  بعد از یک ماراتن طولانی سپاهانی ها با درخشش مجتبی جانپور و امیر غفور از دام شکست رهیدند و سرانجام در ورامین تیم شهرداری پس از 5 ست نبرد نزدیک و شانه به شانه با سایپا پیروز میدان شد. در تیم ورامین جوانی تازه وارد به نام حسین عزیزی جایگزینی تاثیرگذار بود.

تیم منتخب هفته از نگاه البرز ورزشی؛

پاسور: فرهاد سال افزون (هورسان)

سرعتی: سامان فائزی (سپاهان)، موعود آقاپور (مس)

قدرتی: شهروز همایونفرمنش (شهداب)، حسین عزیزی (ورامین)

لیبرو: عماد جوینده (پاس گرگان)

مربی هفته: مسعود آرمات با تقدیر از علیرضا طلوع کیان

بازیکن هفته: فرهاد سال افزون

پدیده هفته: حسین عزیزی

چهره هفته: رسول آقچلی

داور هفته: مسعود ذوقی (داور اول)، حامد آقابراری (داور دوم)

گزارش: جمشید حمیدی