جمعه سی و یکم فروردین ماه

دارستانی: بسکتبال رفاقتی به لیگ ضربه می زند

تیم های رفاقتی در لیگ حرفه ای هیچ سنخیتی با هم ندارند. اما در بسکتبال بانوان تعداد این گونه تیم ها کم نیست. یکی از این تیم ها پاد تهران است که سرمربی آن مهسا حسینی است که برای ادامه تحصیلات دکترا به ایالات متحده سفر کرد و تیمش را به دست الهه دارستانی مربی سرشناس این رشته سپرد.

دارستانی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: با سفر سرمربی تیم از من خواهش کردند که پاد را هدایت کنم. زمان چندانی برای اعمال تمرینات و ایجاد هماهنگی در اختیار نداشتم. از سویی دیگر نبود اسپانسر باعث شد که پول لباس بچه ها از طریق دوستان تامین شود. در چنین شرایطی پیکار با تیم هایی که اسپانسرهای قوی دارند، به هیچ وجه امکانپذیر نیست. توقع من از فدراسیون بسکتبال این است که با تعیین سهمیه ملی پوشان برای تیم ها توازنی به وجود بیاورد تا اسپانسرها فقط معطوف به یکی، دو تیم نباشد. با این وضعیت تیم های رفاقتی ره به جایی نخواهند برد.

دارستانی که از مربیان باتجربه بسکتبال کشور ماست، همچنین به نبود سالن ثابت برای برگزاری مسابقات لیگ بانوان اشاره کرده، می افزاید: اینکه بازیکنان هر هفته در یک سالن مسابقه بدهند، تمرکز آنها به هم می خورد. فدراسیون باید برای بانوان نیز همانند آقایان یک مکان مشخص در نظر بگیرد. درباره شیوه برگزاری مسابقات مشکل چندانی وجود ندارد اما توصیه من این است که برای داوران جوان دوره های بازآموزی بگذارند تا یکنواخت و آگاه به قوانین جدید در سوت خود بدمد. ما با جوانگرایی موافق هستیم ولی جوانان هم باید مهیای قضاوت باشند.

گفت و گو: بهار طالونی