پنجشنبه نهم فروردین ماه

قارداشی: پینگ پنگ 150 داور بین المللی دارد

تیم ملی پینگ پنگ ایران سال آینده سه رویداد مهم بین المللی را در پیش دارد. به همین دلیل اردوی انتخابی بازیکنان تیم ملی در مجموعه انقلاب برپا است.

مهرداد قارداشی رئیس فدراسیون پینگ پنگ در گفت و گو با البرز ورزشی با اعلام این مطلب افزود: شرکت در مسابقات قهرمانی جهان که فروردین ماه در کشور چین برگزار می شود، حضور در بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه و سرانجام بازی های آسیایی گوانگژو از اهداف آماده سازی پینگ پنگ بازان ایرانی است. وی همچنین به پینگ پنگ معلولان اشاره کرد و گفت: این رشته دومین رشته پرجمعیت پارآسیایی در کشور ماست که صاحب مدال هم شده است. بنابراین برای آماده سازی پارآسیا هم برنامه هایی در دست اجرا داریم.

قارداشی درباره دعوت دو داور ایرانی برای قضاوت در بازی های آسیایی چین بیان کرد: خانم سیمین رضایی تنها سرداور ایرانی به همراه خانم هروی دو داوری هستند که دارای رتبه بلوبچ هستند که بعد از معرفی ما کنفدراسیون آسیا از آنها دعوت کرده است. چرا که خانم هروی به زبان های فرانسه و انگلیسی مسلط است و این فرصت خوبی است تا بتواند جایگاه خود را در سطح جهان ارتقا بخشد. ما در کشور ما 150 داور بین المللی داریم که از این بین 5 داور بلوبچ هستند و دو نفر نیز در سلسله مراتب رسیدن به این درجه تلاش می کنند.

رئیس فدراسیون پینگ پنگ در پاسخ به پرسش ما که آیا قصد استفاده از مربی خارجی برای تیم ملی ندارید، گفت: مذاکراتی در این زمینه داشتیم اما بعد از فرمایش رهبر انقلاب ترجیح دادیم که در این شرایط اقتصادی از مربی ایرانی استفاده کنیم. ضمن اینکه آقای لطف ا... نسبی مربی تیم ملی نتایج خوبی برای پینگ پنگ ما خلق کرده بود. صعود به دسته برتر تیمی آسیا، کسب مدال برنز و قرار گرفتن روی سکوی سوم قاره در قطره از دستاوردهای این مربی است.

گفت و گو: ج - دوستدار