پنجشنبه نهم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

ورزش بسکتبال در انتظار انتخابات ریاست این رشته به سر می برد. با اینکه سرپرستی برای این ورزش انتخاب شده اما چرخ های فعالیت های باشگاهی این رشته جذاب همچنان می چرخد.

* بهنام یخچالی بازیکن ایرانی شاغل در بوندسلیگا شب گذشته هشت امتیاز برای تیم میتل دوچر کسب کرد. البته وی دقایقی برای تیمش به میدان رفت و در نهایت تیم دوچر با نتیجه76 – 84 به تیم پارک هامبورگ باخت. یخچالی تنها بازیکن ملی پوش بسکتبال ایران در آلمان است. لازم به ذکر است برخی از بازیکنان ایرانی تبار نیز در لیگ های اروپایی بازی می کنند.

* پارسا فلاح کاپیتان تیم ملی بسکتبال جوانان ایران که بورسیه دانشگاه یوتای آمریکا را گرفته است، هم اینک در کشور سنگال حضور دارد تا با گذراندن تست هایی راهی ایالات متحده شود. فلاح که قرارداد ده ساله با باشگاه کاله داشت، با رضایت مسئولان این باشگاه راهی مهد بسکتبال دنیا می شود.

* در چارچوب مسابقات بسکتبال باشگاه های کشور شب گذشته مس رفسنجان 73-79 اکسون تهران را شکست داد. رابرت سندر تیم رفسنجان با کسب 30 امتیاز و تاثیرگذاری 33 بازی خوبی ارایه داد اما در مسابقه ای دیگر شهرداری گرگان 99-82 کاله آمل را شکست داد. محمد جمشیدی با 35 امتیاز و متین آقاجانپور با 20 امتیاز بهترین های دو تیم بودند.

* آسمانخراش صرب در تیم خانه بسکتبال خوزستان بازی می کند. دراگان توباک سنتر 217 سانتی متری صربستانی به عضویت تیم خوزستانی درآمد. وی که سابقه بازی در کشورهای مختلف را دارد، فصل پیش در کشور ساحل عاج بازی کرده بود.

گزارش: ج - دوستدار