جمعه دهم فروردین ماه
لیگ فوتبال برتر چگونه به نیم فصل رسید؛

هیاهوی بسیار برای هیچ!

در شرایطی لیگ برتر فوتبال به نیم فصل رسید که بطور کلی هیچگونه جذابیتی همراه نداشت تا بخواهید اختلاف و جنجال و هیاهو واستعفا واعتراض وبی پولی وقهر واشتی را در پی داشت

آنقدر آش لیگ شور شده که حتی با عدم استقبال از سوی مخاطبان مواجه شد. تاکنون لیگ برتر فوتبال که دوره بیست ویکم خود را تجربه می کند، این همه معترض نبودند. در این میان قضاوت های نامتعادل که بعضا در رقم خوردن نتایج بازی ها تاثیر گذار نشان می داد اوضاع را بهم ریخته بود.

استقلال بعد از ۱۰ سال در نیم فصل قهرمان نصف جام شد. پرسپولیس در کنار این تیم در مکان دوم ایستاد.ه ردو تیم برای راهیابی به این دو مکان جان به لب شدند، چون سنگ اندازی فراوان دیده شد. خلاصه آنکه مردند و زنده شدند تا بالاتر از دیگران سکوهای اول و دوم لیگ را در نیم فصل به  خود اختصاص دهند. البته  نیمه دوم لیگ در راه است و مشخص نیست که جانی در بدن وجود دارد که اینان  به سلامت این نیمه را با قدرت طی کنند.

به جز استقلال و پرسپولیس، سایرین هم حال و روز خوشی نداشتند. پدیده مشهد مانند حباب روی آب است ،ه نوز نمی داند پدیده است یا شهر خودرو، تیم های نفتی لیگ را با بی پولی طی می کنند. هر روز اعتصاب و هرروز جدایی مربیان آن تیم ها را شاهد هستیم. تراکتور دیگر تراکتور نیست وبه مس تبدیل شد. سپاهان حکایت ابرهای بارانی را دارد و پیکان با هزینه هایش هنوز نمی داند که چگونه تیمی است. ذوب آهن  هرروز یک چهره دارد وآلومینیوم را باید تنها تیم با ثبات این دوره در نیمه لیگ دانست. خلاصه اینکه لیگ بیست ویکم در شرایطی به نیمه راه رسید که قیافه لیگ را نداشت. در نوع برنامه ریزی و کیفیت زمین ها دیگر نگو ونپرس. فعلا مسابقه برای مسابقه آن هم بدون تماشاگر طی می شود.

نیم فصل لیگ برتر فوتبال از نگاه آمار و ارقام

بیشترین پیروزی: استقلال با ۱۰ پیروزی

کمترین پیروزی: پدیده بدون برد

بیشترین امتیاز :استقلال با ۳۵ امتیاز

کمترین امتیاز :پدیده با ۴ امتیاز

بیشترین تساوی : آلومینیوم با ۱۱ مساوی

کمترین پیروزی:پ دیده بدون برد.

کمترین باخت:استقلال بدون شکست

بیشترین کارت زرد:سپاهان با دریافت ۲۶ کارت زرد

بهترین میزبان در کسب دریافت امتیاز:پرسپولیس با ۲۰ امتیاز

نویسنده: اکبر عزیزی