جمعه سی و یکم فروردین ماه
پیش از سقوط تیم های خوزستانی به دادشان برسیم؛

آقای استاندار! امید اهالی فوتبال به شماست

 بی مقدمه و بسیارشفاف عرض می کنیم: آقای استاندار! پیش از دیر شدن، به فریاد دو تیم نفتی آبادان و مسجد سلیمان و تیم استقلال ملاثانی برسید که کفیر مالی این سه تیم به بدترین شکل ممکن ته دیگ خورده و بوی سوختن و سقوط و ریزش سهمیه فوتبال خوزستان در فضای فوتبال کشور به مشام می رسد.

 حالا دیگر اهالی فوتبال و هواداران و پیشکسوتان فوتبال خوزستان با نا امیدی کامل از نوع هدایت و مدیریت های فعلی این سه تیم، تنها امید باقی مانده شان، نوع نگاه و تدبیر حضرت عالی برای رفع این بحران مالی است! چرا که بانیان وضع فعلی این تیم ها که از مدیریت تیمداری فقط کت و شلوار پوشیدن و پز دادن اش را خوب بلدند! در این مسئولیت ثابت کردند: دیگر بیش از این توان، تامین و تغییر و تدبیر مدیریتی برای رفع این بحران مالی را ندارند و انتظار و چشم دوختن به این چنین مدیران، همان آب در هاون کوبیدن است زیرا در این مدت، بود و نبودشان علنا ثابت شده است، مگرعکس این نوشته  قلم ورزش ثابت شود.

 ازطرفی همه اهالی ورزش به ویژه آنان که دستی در فضای مستطیل سبز فوتبال دارند خوب می‌دانند این نوع تیمداری در فوتبال حرفه ای و علمی دیگر منسوخ شده و هرتیمی که مجوز حضور در سطح لیگ برتر و دیگر لیگ های بزرگ و مطرح  ورزشی فوتبالی را کسب کند  موظف به تامین زیرساخت های فنی، اداری، مالی و عمرانی خواهد بود.

اما در سال های اخیر نه تنها هیچ مدیری به این فاکتورهای واجب توجه نداشته که بخشنامه های صادر شده در مورد حمایت نکردن مالی از ورزش قهرمانی و تیم های نفتی حاضر در لیگ برتر مزید برعلت این بحران شده و اصرار در اجرای  این چنین بخشنامه ها، رویه ارایه کاسه گدایی درتیمداری فوتبال را رواج داده و هرسال به امید اصلاح در سال بعد، ضرب المثل معروف هر سال دریغ از پارسال را نمایان کرده است!

  این وضعیت یعنی نابودی ورزش نخست خورستان که در کشور به مهد فوتبال شناخته شده است و به عبارتی ظاهرش زیبا و دلبرانه است ولی درونش خون دل خوردن است!

 اینک حضرت عالی  به عنوان والی استان وارث این بحران باقی مانده از گذشته نه چندان دور فوتبال هستید.

 اگر این سه تیم ذکر شده به حال خودشان رها شوند، حتما فوتبال که ورزش اول خوزستان به شمار می آید دچار تلاطم و در مسیر ناکجاآباد و سقوط و ریزش سهمیه خواهد شد.

 بنابراین، پیشنهاد می شود ابتدا در شورای ورزش استان کرسی ویژه ای برای فوتبال و پیشکسوتان ورزش خوزستان در نظر گرفته شود و با تشکیل جلسه فوق العاده شورای ورزش استان با محوریت چاره اندیشی برای رفع بحران سه  تیم فوتبال  خوزستان در لیگ برتر و لیگ دسته یک، موقتا از ادامه بحران موجود  یا احتمال سقوط این تیم ها جلوگیری شود.

ختم کلام:

آقای استاندار! تا دیر نشده به داد سه تیم نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و استقلال ملاثانی برسید. چون دیگر آبی از دیگ و تدبیر مدیران فعلی این تیم ها گرم نخواهد شد! اهالی فوتبال و پیشکسوتان و هواداران این سه تیم چشم انتظار تدبیر شما هستند.

نویسنده: سید مهدی ابوس