جمعه دهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال

هشت دیدار در جام حذفی

فردا هشت دیدار در چارچوب مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه های کشور برگزار می شود. این مسابقات حساسیت و اهمیت زیادی دارد. آلومینیوم اراک با سپاهان در عراق بازی خواهد کرد. تقابل رسول خطیبی با محرم نویدکیا در جریان این بازی دیدنی خواهد بود...

مس کرمان باید با فولاد خوزستان قهرمان دور قبل جام حذفی روبه رو شود، اما مس رفسنجان در خانه خود از تیم قعر جدولی شهرخودروی مشهد پذیرایی می کند. نفت مسجدسلیمان با تیم خلیج فارس ماهشهر بازی می کند و پرسپولیس در اصفهان میهمان ذوب آهن خواهد بود. یحیی گل محمدی در دوره های پیش سرمربیگری ذوب آهن را برعهده داشت و این بازی می تواند تداعی خاطرات برای مربی پرسپولیس باشد. اما یکی دیگر از مهم ترین دیدارهای جام حذفی دیدار استقلال با پیکان خواهد بود. همان حریف سختکوشی که گربه سیاه آبی پوشان بوده است. سرانجام نساجی مازندران در قائمشهر از گل گهر سیرجان و خیبر خرم آباد با صنعت نفت تهران در خرم آباد مصاف خواهد داد.

 

اسکوچیچ و آنالیز حریف عراقی

اسکوچیچ و دستیارش وحید هاشمیان سرگرم ارزیابی تیم عراق حریف روز هفتم بهمن و آنالیز بازیکنان ایرانی است. اینکه کدام یک از لژیونرها در ترکیب قرار خواهند گرفت، معلوم نیست. اما بازگشت طارمی و بیرانوند از لیگ پرتغال نشان می دهد که این بازیکنان جایی در آرایش تیم ملی خواهند داشت. دروازه بان دوم تیم ملی ایران هم امیر عابدزاده خواهد بود. اما برای گلر سوم تیم ملی بخت با کدام یک از بازیکنان خواهد بود، حامد لک، اخباری یا حسین حسینی که به خوبی از دروازه استقلال در این روزها دفاع کرده است. به هر حال آنچه که در این روزها اهمیت بسزایی دارد، آرامش برای رویارویی با آخرین حریف جدی تیم ملی است.

 

داوران بالاخره پول گرفتند

داوران پولدار شدند

حق‌الزحمه داوران تا هفته دهم پرداخت شد و قرار است مابقی آن تا پایان هفته شانزدهم پرداخت شود.

پس از پایان هفته پانزدهم و نیم‌فصل نخست لیگ برتر، حق‌الزحمه داوران تا هفته دهم پرداخت شد تا داوران لیگ برتری دغدغه‌ای برای سوت زدن در ادامه لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر نداشته باشند.

حق‌الزحمه داوران طبق تعرفه جدید یعنی همان تعرفه‌ای که پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر اعلام شد و طبق آن حقوق داوران ۴ برابر شده است، پرداخت شد و سازمان لیگ و کمیته داوران در حالی پیگیری این موضوع هستند که مابقی حقوق داوران نیز پس از پایان هفته شانزدهم و شروع تعطیلی لیگ برتر پرداخت شود.

این اتفاق در حالی برای داوران لیگ برتری رخ داد که سال‌های قبل، نظمی در پرداخت حق‌الزحمه داوران نبود و بسیاری از آن‌ها مطالباتی را از فصل‌های گذشته داشتند که ابتدای فصل پرداخت شد.

داوران لیگ برتری و لیگ یکی، فردا و پس فردا در جام حذفی سوت خواهند زد و پس از سوت زدن هفته شانزدهم در تاریخ‌های دوم تا چهارم بهمن، به تعطیلات نیم‌فصل خواهند رفت.

گزارش: حسن امامقلی