شنبه یکم اردیبهشت ماه
حرف کدامیک‌ به کرسی می نشیند؛

اردوی خارجی ممنوع یا مقبول؟

فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه ای برگزاری اردوهای خارجی را ممنوع کرد، اما باشگاه ها نبود امکانات کافی از جمله زمین‌ چمن مناسب و وسایل جانبی در کشور را دلیل سفرهای آماده سازی قلمداد می کنند!

همه ساله در فصل شروع مسابقات یا توقفی که در نیم فصل ایجاد می شود شاهد سفرهای تدارکاتی باشگاه ها هستیم.

عمدتا کشورهای امارات، قطر و ترکیه مقصد تیم های باشگاهی است و اردوهای تدارکاتی در این کشورها برپا می شود.

در فصل زمستان ترکیه محل مناسبی برای سفر نیست، اما‌ امارات و قطر به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

از گوشه و ‌کنار می شنویم تیم های استقلال، سپاهان و گل گهر اقداماتی برای سفر انجام داده اند و یکی، دو تیم دیگر هم  در صدد برپایی اردو در کشورهای همجوار هستند.

در داخل کشور از جمله در کیش، قشم و بندرعباس امکانات خوبی در اختیار داریم. شرایط اقلیمی و آب و هوایی هم‌ مناسب است.

می توان بسیاری از این ‌اردوها را در این‌ مناطق برگزار کرد و از ریخت و پاش و هزینه گزاف دوری گزید.

مباحث قرنطینه و کرونا در سفرهای خارجی هم باید به جد مورد توجه مدیران و سرپرستان باشگاه ها باشد.

فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه جدید مخالفت جدی خود را با اردوهای خارجی به صراحت اعلام کرده است. باید منتظر بود و در روزهای آتی شاهد تقابل دو طرف بود.

یقینا مدیران باشگاه ها با اصرار و پافشاری و کمک گرفتن از عناصر سیاسی و نمایندگانشان‌ درصدد جلب رضایت فدراسیون نشینان برخواهند آمد.

اما آنچه که باید در اولویت باشد و به صلاح کشور است برپایی اردو در داخل و جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور و بیت المال است.

البته باید امکانات و تاسیسات  ورزشی را در مناطق مختلف کشور به سطوح استاندارد رساند تا باشگاه ها مجاب شوند اردوهای مورد نظر را در فصل زمستان در کیش، قشم و بندرعباس و مناطق جنوبی برگزار کنند.

همین امکانات و تجهیزات اگر در فصل بهار در اردبیل، ارومیه و تبریز و ... فراهم و‌ مهیا باشد ،یقینا مورد اقبال باشگاه ها قرار خواهد گرفت.

باید بپذیریم در این زمینه عقب ماندگی جدی داریم و امکانات موجود برآورنده انتظارات نیست.

نویسنده: احمد میرزاییان