شنبه یکم اردیبهشت ماه
نسخه ‌پیچی اشتباهی دکتر ذوالفقارنسب برای خود؛

حراج اعتبار!

جامعه ورزش به ویژه فوتبال ارج و قرب وافری برای دکتر ذوالفقار نسب قائل است.پیشینه سراسر افتخار و اخلاق و رفتار حسنه ایشان زبانزد خاص و عام بوده است، این جایگاه خاص را نباید یک شبه به حراج گذاشت!

این کلمات و جملات را مشفقانه و محترمانه برای بیژن خان نگاشته و امیدوارم ایشان با تامل و تدبر بیشتری به مسائل پیش رو بنگرند.

پذیرش پست ها و مسئولیت ها در کشور باید با توانایی ها، تخصص ها و ظرفیت افراد متناسب و هماهنگ ‌باشد.

دکتر ذوالفقارنسب در سنوات گذشته به عنوان یک مربی متخصص و مدبر   همواره با دید وسیع و نظرات کارشناسی در حوزه های فنی فوتبال مسیری راهگشا برای مربیان جوان گشوده است.

مسئولیت خطیر ایشان در کانون مربیان کشور و تصمیم موثر برای تشکیل آکادمی  فوتبال در سنندج و نظارت در این حوزه را ‌باید ستود.

دکتر چندی است  در فدراسیون فوتبال هم مسئولیتی را پذیرفته که در راستای تخصص و تجارب اوست، اما عضویت در هیات مدیره باشگاه‌ پرسپولیس و تعدد مسئولیت ها و‌دغدغه ها و دل مشغولی های فراوان را نمی توان در نظام مدیریت پذیرفت.

به ویژه آنکه در هیات مدیره  پرسپولیس آنچه مورد نیاز است، داشتن توانایی در حوزه اقتصاد و تامین‌ منابع مالی است که دکتر در این زمینه تخصص و تجاربی ندارد.

در مباحث فنی فوتبال هم باید تصریح کرد: پرسپولیس با حضور افراد قابل و مجربی چون گل محمدی، کریم باقری، افشین‌پیروانی و‌حمید مطهری نیازی به فرد دیگری در حوزه فنی فوتبال ندارد.

اظهارات اخیر ایشان درباره حضور پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا که ناشی از بی اطلاعی از تصمیمات نهایی Afc بود، به روشنی نشان داد که دغدغه ایشان در چند حوزه متفاوت باعث نظریات غیرکارشناسی شده است.

عجیب آنکه ‌در روزی که ‌پرسپولیس با ذوب آهن در جام حذفی بازی داشت، ایشان در شبکه شما مسابقه دیگری را کارشناسی می کرد.

این عملکرد سینوسی و نامتناسب در چند حوزه را نمی توان در شأن و جایگاه بیژن خان توصیف کرد که بسیار هم مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار گرفت!

در این راستا تصمیمات حسین کلانی و ‌محمد خاکپور و عدم‌پذیرش مسئولیت در هیات مدیره را مبتنی بر آگاهی و درایت می دانیم.

مهندس کلانی چندی پیش به صراحت گفته بود: بنده نه آدم دارم و نه منابع مالی می توانم‌ به پرسپولیس تزریق کنم. ورود من در این حوزه به درد پرسپولیس نمی خورد، بنابراین بهتر است کماکان هوادار باقی بمانم.

محمد خاکپور هم ضمن رد پیشنهاد قائم مقامی باشگاه گفته بود: بنده خود را فاقد وجاهت و قابلیت می دانم و معتقدم مشکلات امروز کشور از قبول مسئولیت از سوی افرادی می شود که تخصص لازم ندارند و به کشور آسیب می رسانند و... و سخن آخر آینکه جناب دکتر نباید سرنوشت خود را به اهالی فدراسیون گره زده و اعتبار خود را به حراج بگذارد.

نویسنده: احمد میرزاییان