جمعه دهم فروردین ماه

نامه سرگشاده به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک

در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک جمعی از کارشناسان ورزش در نامه ای به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خواستار اجرای انتخابات آری از هرگونه گرایش های نژادی و سیاسی شدند.

در نامه یاد شده رعایت منشور المپیک تاکید بسیار شده است که می خوانید:

کمیته ملی المپیک نهادی مهم در مدیریت ورزش کشور است که ماموریت های اساسی و موثری دارند و به عنوان نهادی عمومی، غیردولتی و غیرانتفاعی با شخصیت حقوقی مستقل و مدت فعالیت نامحدود،  دارای استقلال مالی به دور از هرگونه گرایش های نژادی، سیاسی و تبعیض آمیز است که در چارچوب مفاد منشور المپیک با رعایت قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک قرار داریم و از وظایف پراهمیت هیات محترم اجرایی تمهید مقدمات برگزاری مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری در کمیته ملی المپیک است. قطعا حضور در راس مدیریت کمیته ملی المپیک به واسطه طبیعت ذاتی ورزش دارای جذابیت هایی است که در هر دوره افرادی از اقشار و گروه های مختلف سیاسی تصمیم به حضور در عرصه مظلوم ورزش می گیرند و با اعمال فشارها و لابی های سیاسی سعی در اخذ رای مجمع برای کرسی ریاست کمیته ملی المپیک دارند. در این برهه حساس نیز نام بسیاری از افراد سیاسی برای حضور در این انتخابات مطرح است. سیاسیونی که عمدتا از طریق انتخاب و انتصاب تحت عنوان کارشناس خبره بازی های المپیک وارد مجمع می شوند و سعی دارند از این طریق ابتدا در مجمع عضو و سپس کاندیدای ریاست کمیته شوند.

اعضای محترم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران:

استحضار دارید که بر اساس جز (ب) بند (۸) ماده (۵) اساسنامه کمیته ملی المپیک شماره۹۹۳۹۶/ت۵۴۸۲۳هـ مورخ ۱۴۰۰/۹/۲ مصوب هیئت محترم وزیران پنج نفر از کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک به پیشنهاد رییس و تصویب هیأت اجرایی که حداقل دو نفر از آنها از میان بانوان و یک نفر از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش‌آموزی (با توجه به اهمیت بازی­های المپیک جوانان) خواهد بود و انتخاب این کارشناسان بر اساس دستورالعملی که به تصویب کمیته می‌رسد، انجام خواهد شد.

 

اعضای محترم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک:

شما در برهه‌ی حساسی از تصمیم‌گیری برای آینده ورزش کشور قرار گرفته‌اید، قطعاً آگاهید که اگر افراد فاقد صلاحیت و تخصص و آنچه در اساسنامه به آن اشاره شده را انتخاب کنید، وجدان‌های بیدار جامعه ورزشی هرگز شما را نخواهند بخشید.

لطفاً تحت تاثیر ماجراجویی‌های سیاسیون قرار نگیرید و با تکیه بر دانش و تجربه‌ی تخصصی خود بر اساس قانون و  اصول منطقی و شفاف تصمیم‌گیری نمایید.

علاوه بر این، هرگونه تصمیم غیر از آنچه در قانون بدان اشاره نموده، می‌تواند موجب ورود دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را فراهم نماید.

قطعا سازمان‌هایی نظیر بازرسی و دیوان محاسبات کل کشور، کمیته ملی المپیک را از اقدامات و تصمیمات فراقانونی و موارد خلاف قانون و اساسنامه کمیته ملی المپیک، صیانت خواهند کرد و تعیین و تصویب و تائید افرادی که مصادیق کارشناس خبره بازی‌های المپیک را ندارند موجب این خواهد شد که نهادهای مذکور به این تخلفات رسیدگی ویژه نمایند.

خواهشمند است با شهامت و شجاعت اجازه ندهید که عنوان “کارشناس خبره” حیاط خلوتی برای بازی‌های سیاسی و جولانگاهی برای “افراد سیاسی” در عرصه المپیک شود.

در پایان شماری از افرادی که واجد کارشناس خبره بازی‌های المپیک هستند به شرح ذیل اعلام می دارد.

قاعدتا و قانوناً تعیین و تصویب هر فردی خارج از لیست دارندگان شرایط احراز صلاحیت مذکور، امری غیرقانونی تلقی شده و موجب دادخواهی به دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و صد البته IOC خواهد شد.

 

لیست اشخاص و افراد دارای شرایط احراز عنوان کارشناس خبره بازی‌های المپیک :

۱- سیدنصرالله سجادی

۲- اصغر رحیمی

۳-محمد دهخدا

۴-علی افتخاری

۵- کیومرث هاشمی

۶- عاطفه اسلامیان

۷- بهرام افشارزاده

۸- شاهرخ شهنازی

۹- محمد عزیزی

با احترام

جمعی از پیشکسوتان و کارشناسان تربیت‌بدنی و ورزش

 

رونوشت:

- ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور برای استحضار

- ریاست محترم دیوان محاسبات برای استحضار

- وزیر محترم ورزش و جوانان برای استحضار

- اصحاب محترم مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ورزشی برای استحضار و اطلاع‌رسانی