پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال با ویلچر؛

فلاح: با 17 بازیکن لژیونر به میدان خواهیم رفت

بسکتبال با ویلچر ایران با وجود داشتن حدود 15 بازیکن لژیونر هرگز نتوانست رد پای پررنگ والیبال معلولان را در دنیای ورزش تعقیب کند. بعد از تعلیق چندساله حضور در المپیک نیز نتوانست فضای این ورزش را تغییر دهد. بنابراین فدراسیون جانبازان و معلولان تصمیم گرفت سکانداری این رشته را به دست مسعود فلاح بسپارد.

بازیکن سابق تیم ملی که در کسوت هدایت تیم مل جوانان در کشورهای مالزی و تایلند به مقام قهرمانی آسیا و اقیانوسیه دست پیدا کرده و جواز حضور در جهانی کانادا را کسب کند. فلاح در گفت و گو با البرز ورزشی درباره برنامه های جدید تیم ملی بسکتبال گفت: اردوی دوم تیم ملی بسکتبال از روز سی ام با شرکت 18 بازیکن آغاز می شود. مقصد اول تیم قهرمانی آسیاست که فروردین ماه برگزار می شود و جنبه کسب سهمیه مسابقات جهانی امارات را دارد. پس از آن برای شرکت در بازی های پاراآسیایی هانگژو آماده می شویم.

وی درباره دلایل قبول مسئولیت سرمربیگری تیم ملی بسکتبال با ویلچر می گوید: آقای آقاکوچکی برای این رشته تلاش زیادی کرده است، اما اعتقاد دارم هدایت این ورزش باید به دست کسانی سپرده می شد که ویلچر را می شناسند و بازیکن این رشته بوده و روحیات قهرمانان بسکتبال را بشناسند.

فلاح درباره حضور لژیونرهای این رشته در تیم ملی گفت: ما 12 بازیکن شاغل در لیگ ترکیه، شش بازیکن در لیگ آلمان و یک بازیکن هم در لیگ یونان داریم. قرار است این بازیکنان که درگیر لیگ های کشورهای مزبور هستند در اردوی آخر به تیم ملی بپیوندند.

گفت و گو: ج - دوستدار