پنجشنبه نهم فروردین ماه

رونمایی از تندیس یک بانوی ورزشی

امروز یک اتفاق جالب و نادر در ورزش ایران صورت گرفت و آن رونمایی از تندیس طاهره طاهریان  بود نزدیک به 20 سال در مسندهای اجرایی و اداری ورزش بانوان مسئولیت داشت.

مراسم تجلیل از طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.  در این مراسم رضا صالحی امیری و کیکاووس سعیدی رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، علی رغبتی، علی دادگر، مجید شایسته و علیرضا رحیمی، اعضای هیات اجرایی، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، سعید فائقی، مهدی علی نژاد و نصراله سجادی ، حسن طباطبایی حضور داشتند.

رضا صالحی امیری در این مراسم بیان کرد: همواره سرمایه انسانی در یک انسان خاص در حد اعلا متجلی و به سرمایه نهادین تبدیل می شود. در میان زنان تاثیرگذار ورزش ایران نام خانم طاهریان می‌درخشد و من بارها وی را بانوی اول ورزش ایران نامیدم‌. وی همواره دنبال توسعه ورزش زنان بود.

او در ادامه افزود: زنان ایران زمین همواره منشا غرور و عزت کشور بوده، هستند و خواهند بود. اگر طاهریان در ورزش ایران درخشید در کنار وی یک خانواده موفق حضور داشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به ورزشکاران و قهرمانان زن ورزش ایران گفت: باید بدانید انسان های زیادی در ورزش سختی و مشقت زیادی کشیدند تا شما امروز به این جایگاه و سکو برسید و باید قدردان آنها باشید.

فائقی نیز عنوان کرد که خانم طاهریان  زمانی که مشغول به کار شد، ورزش را به دغدغه اول رییس جمهور تبدیل کرد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که همراهی مرحوم هاشمی رفسنجانی و خانم فائزه رفسنجانی در توسعه ورزش بانوان بسیار تاییرگذار بود.

طاهره طاهریان در مراسم رونمایی از تندیس خود که امروز برگزار شد، ضمن تشکر از صالحی امیری که برگزارکننده این مراسم بود و دیگر مدیران حاضر در مراسم گفت: از ریاست کمیته به دلیل خلق نونگری در کمیته تشکر می کنم