جمعه سی و یکم فروردین ماه
صالحی‌امیری به سجادی قول همکاری داد؛

ائتلاف برای حذف دبیر!

علیرضا دبیر مدتی است که با وزارت ورزش و جوانان و همین‌طور کمیته ملی المپیک دچار چالش شده است. دعوای اخیرش با رئیس کمیته موضع‌گیری هم بر سر انتخابات کمیسیون ورزشکاران بود و همچنان ادامه دارد. در انتخابات این کمیسیون ۱۵ نماینده با رأی ورزشکاران واجد شرایط به‌عضویت کمیسیون درآمدند که دو نفرشان(حسن یزدانی و محمدرضا گرایی) از کشتی بودند و 4 نفر با انتصاب سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند.

ظاهرا دبیر از صالحی‌امیری این قول را گرفته بود که یکی از نفرات انتصابی حمید سوریان باشد و مدعی است که رئیس کمیته موافقت خود را اعلام کرد اما زیر قولش زد و در بین نفرات انتصابی نامی از سوریان دیده نشد و دبیر هم به نشانه اعتراض اجازه حضور یزدانی و ‌گرایی در جلسه نخست کمیسیون ورزشکاران را نداد. فدراسیون در آن مقطع اعلام کرد جامعه کشتی نسبت به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک معترض است و باید باتوجه به جایگاه کشتی کشور حداقل یک نماینده از قهرمانان کشتی در این انتصابات قرار داده می‌شد و حتی تهدید کرد که IOC را در جریان این موضوع خواهد گذاشت. دبیر این انتصابات را مهندسی شده می‌داند که تاثیر مستقیمی در انتخابات کمیته ملی المپیک دارد. انتخاباتی که فعلا با نفوذ صالحی‌امیری عقب افتاده و گفته می‌شود تلاش زیادی دارد تا کرسی ریاست را از دست ندهد. انتخاباتی که شاید یکی از کاندیداهایش علیرضا دبیر باشد!

رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری اخیر خود نیز به این ماجرا اشاره کرد و گفت: «به صالحی‌امیری گفتم حمید سوریان پرمدال‌ترین ورزشکار و هم نایب‌رئیس است. از سهمیه ۴ نفر به سوریان هم بدهید که گفت من صددرصد موافقم و حمایت می‌کنم، اما او را معرفی نکردند. من هنوز گله‌مندم. دوستان می‌گویند علیرضا دبیر باج می‌خواهد. کدام باج؟ اینکه حق کشتی را می‌خواهم باج است؟ دوستان باید حق کشتی را بدهند. سیروس پورخادم و حاجی طالقانی را چطور برداشتند. می‌خواهند کاری کنند من هم بروم.»

دبیر با وزیر ورزش هم بر سر بودجه کشتی چالش داشته و حتی عنوان شده که در یک مراسم در حضور بسیاری از چهره‌های ورزشی با سجادی در همین خصوص بگومگو داشته است. اخبار دریافتی حاکی از آن است که سجادی در تلاش است تا دبیر را حذف کند اما برکناری رئیس کشتی طبعا برای ورزش ایران هزینه زیادی خواهد داشت اما شنیده می‌شود رئیس کمیته که او هم درخصوص دبیر احساس خطر می‌کند به وزیر ورزش قول همکاری و استفاده از نفوذ خود در مراجع بین‌المللی را داده است! باید دید ائتلاف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک علیه دبیر سرانجامی خواهد داشت یا خیر!