پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
فوتبال بانوان جام ملت های آسیا

دختران شجاع و سخت کوش ایرانی درخشیدند

تیم ملی فوتبال دختران ایران در نخستین بازی خود در چهارچوب جام ملت های آسیا تیم باتجربه هندوستان را متوقف ساخت. در این بازی درخشش زهره کودایی دروازه بان شجاع تیم ملی کشورمان باعث شد که در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود. او به تنهایی چند موقعیت مسلم گل میزبان را دفع کرد تا به عنوان نقطه قوت اصلی تیم ملی ما مطرح شود.

بدون تردید تیم ما به دلیل تجربه کمتر از نظر تاکتیکی کمتر از هندی ها نشان داد اما دفاع جانانه و دوندگی ستودنی سبب شد تا در یک هوای شرجی با وجود پوشش سنگین دختران ما حریف را از زدن گل ناکام سازند تا جایی که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از شهامت دختران کشورمان به نیکی یاد کند. این در حالی بود که سرمربی تیم هند نیز اعتراف کرد در ابتدا از کیفیت فنی تیم ایران شگفت زده شده است

توماس دنربی سرمربی هند پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل ایران در بازی افتتاحیه جام ملت های آسیا ابراز ناامیدی کرد و گفت: بله، از این طریق، من از نتیجه ناامید هستم. ما موقعیت های کافی برای گلزنی داشتیم اما همین که هست. همه چیز به مهارت های فنی بستگی دارد.

ایران فوتبال بی باک بازی کرد و سرمربی هند اعتراف کرد که در ابتدا کمی شگفت زده شده بود.

او گفت: من در ابتدا کمی شگفت زده شدم . البته نمی‌توانید بدانید هر بازی یک بازی جدید است، اما آنها بالاتر از حد انتظار شروع کردند. ما همچنین بعد از اینکه آنها را محک زدیم شروع به کنترل بازی کردیم. سعی می کنیم از بازی مقابل چین تایپه امتیاز بگیریم. این بازی تمام شده است، ما نمی توانیم این نتیجه را تغییر دهیم.

مهاجمان هندی در حالی که موقعیت های زیادی ایجاد کردند، نتوانستند آنها را به گل تبدیل کنند و مربی معتقد است که باید برنامه ها را به خوبی اجرا کنند.

دنربی در پاسخ به این سوال که چرا کاملا دیوی از تیم کنار گذاشته شد، گفت: او کمی دیر وارد تیم شد. ما در تلاشیم تا بفهمیم چه کسی برای هر بازی بهترین است.

گزارش: زهرا سلیمانی