جمعه دهم فروردین ماه
عقل می گوید در اوج کنار برو

بلوف یحیی رنگ واقعیت می گیرد؟

شنیده ها حکایت از آن دارند که یحیی گل محمدی می خواهد پس از اولین بازی دور برگشت مقابل فولاد از سمتش کناره گیری کند.

اگرچه این موضوع بیشتر شبیه بلوف می ماند و بارها دیده ایم چنین تهدیدهایی با هدف تحت فشار گذاشتن مقامات بالایی صورت می گیرد تا امتیازی گرفته شود اما در عین حال می توان این بار به گونه ای دیگر جریان را تفسیر کرد.

وزارت ورزش با انتخاب محمدرضا درویش، خلاف میل گل‌محمدی و تعدادی از بازیکنان اسمی پرسپولیس عمل کرد. این در حالی بود که نفرات مذکور در هفته های اخیر به هر شکلی که بود حمایت خود را از صدری اعلام کرده و منتظر صدور حکم مدیرعاملی او بودند.

البته برای وزارت ورزش کاملا روشن شد که دلیل این حمایت‌ها چه بوده و قطعا رفتن صدری از پرسپولیس باعث شد که افزایش رقم قرارداد گل‌محمدی و برخی از بازیکنان و حتی تمدید قرارداد‌های بلند مدت برخی از آنها  با رقم‌های سنگین در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

با این تفاسیر حالا یحیی بیشتر از هر زمان دیگری نگران آینده‌اش در پرسپولیس و دیگر مسائل است. ضمناً موردی که یحیی را سخت نگران کرده،ضعف محمدرضا درویش در مدیریت باشگاه است.

درویش هیچ نکته مثبتی در کارنامه مدیریتی خود ندارد و در شرایطی باشگاه را از صدری تحویل گرفته که با کوهی از بدهی‌های و پرونده‌های شکایتی مواجه شده است.به اینها اضافه کنید قرارداد‌های سنگین مالی که با بازیکنان و کادرفنی امضا شده است...

درویش در همین ابتدای کار می گوید فکرش را هم نمی‌کرده با چنین مشکلات بزرگی در ابتدای راهش مواجه شود و بعید نیست همین روز‌ها از ادامه کار در پرسپولیس انصراف دهد.

یحیی که در شرایط فعلی تیمش را در اوج می‌بیند سخت نگران آینده است و به این خاطر مقطع کنونی را فرصت مناسب برای جدایی از پرسپولیس می‌بیند. پس از دو قهرمانی در لیگ برتر و یک نایب قهرمانی در آسیا و با توجه به وضعیت نابسامان موجود باشگاه شاید عقلانی این باشد که گل محمدی در این مقطع راهش را از پرسپولیس جدا کند.

البته او هنوز تصمیم نهایی را در این مورد نگرفته اما ممکن است با یک تصمیم همه را غافلگیر و وزارت ورزش را نیز از سوی هواداران تحت فشار قرار دهد.

نویسنده: حامد فرضعلی بیک