شنبه یکم اردیبهشت ماه
حکایت عجیب لیگ برتر والیبال در ایستگاه نوزدهم

منافع باشگاه ها چه می شود؟

لیگ برتر والیبال کشور در ایستگاه نوزدهم حکایت عجیب و غریبی داشت.

یک مربی برکنار شد، یک بازی نیمه تمام و شکایت و حکایات دیگر که می خوانید.

در مهم ترین بازی هفته فولاد سپاهان اصفهان در خانه ارومیه ای ها سه بر صفر شهرداری تیم محبوب ارومیه را شکست داد آن هم در شرایطی که دو قطر پاسور مطرح کشور صابرکاظمی و امیر غفور بازی نکرده بودند.

تیم ارومیه سنگین و خسته به نظر می رسید و تیم سپاهان قبراق و پر توان.

در این تیم سوای علی مباشری، مجتبی میرزاجانپور و کیارش حیدری جوانی به نام مهدی بیاتی روی پاس های فرزاد مولا بهرامی کولاک کردند اما شگفتی هفته را سربازان جوان پاس گرگان رقم زدند که موفق شدند سه بر یک شهداب یزد را شکست دهند. در این تیم بی ستاره همه خوب بازی کردند به ویژه اسماعیل مسافر، علیرضا عبدالحمیدی، رسول آقچلی و عماد جوینده.

دیدار فولاد سیرجان و هورسان رامسر هم به سود سیرجانی ها خاتمه یافت. مانند همیشه علی یوسف پور، علی اصغر رزم فر، علی صادقی و مجتبی قلی زاده بازیکنان خوب تیم پیروز بودند.

مس رفسنجان باز هم یک ماراتن را به سود خود خاتمه داد و این بار مقابل تیم شهرداری ورامین هر دو تیم از لحاظ فنی زیبا بازی کردند اما تیغ برنده مسی ها جواد حسین آبادی در قطر پاسور و ولی علیپور بودند.

دیدار سایپا تهران با راهیاب ملل را مریوانی ها بردند. در تیم مریوان اشکان حق دوست به خوبی آبشار زن های تیم را تغذیه کرده بود. بعد از این بازی سایپا به دلیل پانزده شکست سرمربی خود را برکنار کرد.

در ماراتن سنگین پیکان- شهرداری گنبد که با حواشی و جنجال همراه بود کارت زرد و قرمز نثار هر دو تیم شد. کمک مربی تیم گنبد نیز از زمین اخراج شد. در تیم گنبد امین علوی با 23 امتیاز سخت کوشی خاصی داشت اما برای پیکانی ها آرمین تشکری به اتفاق همزه زرینی و پوریای یلی روز خوبی داشتند.

مسابقه دو تیم آذرباتری و هراز آمل در شرایطی که آملی ها دو بر صفر جلو بودند اعلام شد. حالا چگونه یک مسابقه یک طرفه به پایان نرسیده پر از پرسش و ابهام است. ارومیه ای ها به ناظر مسابقه معترض بوده و ضعف داوری را در این زمینه دخیل دانسته اند. طی هفته های اخیر چند تیم برای سازمان لیگ و کمیته داوران نامه نوشتند که داوران یا ناظران خاصی را برای مسابقات آنان اعزام نکنند. درست یا غلط اگر قرار باشد از داوران و نمایندگان ضعیف فدراسیون حمایت شود منطق این است که منافع باشگاه ها هم حفظ شود. وقتی یک بازی حساس مانند شهرداری ارومیه و سپاهان اصفهان به دلیل وجود ویدئوچک بدون کمترین حواشی به پایان می رسد این پرسش پیش می آید که چرا بعضی از مسابقات به جنجال کشیده می شود.

گزیده های هفته

تیم هفته: پاس گرگان که تیم چند پله بالاتر از خود در جدل رده بندی را شکست داد و البته با تقدیر از تیم سپاهان اصفهان که با قاطعیت تیم دوم جدول را مغلوب ساخت.

بازیکن هفته: اسماعیل مسافر دریافت کننده قدرتی تیم پاس گرگان و کیارش حیدری قطر پاسور سپاهان اصفهان

مربی هفته: عیسی سنگ دوینی و رحمان محمدی راد

پدیده هفته: مهدی بیاتی سرعتی زن جوان سپاهان و علیرضا عبدالحمیدی دریافت کننده جوان پاس گرگان

چهره هفته: مجتبی میرزاجانپور

نویسنده: جمشید حمیدی