جمعه دهم فروردین ماه
پیشنهاد البرز ورزشی به وزارت ورزش و جوانان؛

خانه والیبال را به نام ‌یزدانی خرم‌ بزنید

به پاس گرامیداشت  و قدرشناسی  از خدمات خالصانه و بی بدیل حاج آقا یزدانی خرم در عرصه ورزش ،خانه والیبال را به نام ایشان نامگذاری کنید تا یاد و خاطره ایشان در اذهان باقی بماند.

محمد رضا یزدانی خرم فردی مومن،متعهد،پر تلاش و در عین‌حال بی ادعا بود.

سال ۶۸ که وارد ورزش شد و مدیریت رشته والیبال را به عهده گرفت،ایران در رتبه چهارم آسیا قرار داشت.

دعوت از کارشناسان و خبره های والیبال برای تشکیل کمیته های تخصصی و تدوین برنامه های زیر بنایی از جمله اقدامات این‌مدیر مومن و‌متعهد بود. ایشان با توجه‌به پست های اجرایی مهمی که داشت امکانات مالی خوبی به والیبال تزریق کرد.

ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای این رشته و استفاده از مربیان خارجی و حرکت در مسیر حرفه ای کار اصولی بود که به مربیان و بازیکنان و اهالی والیبال انگیزه مضاعفی داد.

اقدام شایسته بعدی ایشان ،بحث استعداد یابی و شناسایی جوانان مستعد و بلند قامت در جای جای کشور و تشکیل تیمهای نوجوانان و جوانان بود.

ایشان در جلسات کار گروه ورزش حزب موتلفه می گفت: کار شناسایی استعدادها را یک‌تیم متخصص و مجرب و با کار شبانه روزی انجام می داد و همواره معتقد بود کار مومنامه و‌مجاهدانه در ورزش و ایجاد امکانات و تاسیسات برای جوانان کمتر از احداث مسجد و‌حسینیه و تکایا نیست و...

حاج آقا یزدانی سال ۸۵ و به توصیه مدیران ورزش به عنوان ریاست فدراسیون کشتی منصوب شد و در این رشته هم‌منشا خدمات گسترده ای بود.

توفیق داشتیم دوشنبه ها در کار گروه ورزش در خدمت ایشان بودیم.

در جلسات اخیر کار گروه ،ایشان اهتمام  جدی  به مباحث مهم بودجه ورزش در سال‌۱۴۰۱ داشت و همواره به کمک ویژه دولت و‌مجلس به ورزش تاکید می کرد.

یکی از وصایای همیشگی ایشان به مهمانان و نمایندگان دولت و‌مجلس  مساعدت خاص به مقوله ورزش بود.

در جلسه گذشته مقرر بود پیشنهاد اختصاص بخشی از درآمد دولت در بحث مالیات بر ارزش افزوده و مالیات دخانیات به ورزش به مجلس ارائه شود. ایشان همچنین  کاهش عوارض خروج از کشور برای ورزشکاران‌ را مانند زائران عتبات الزامی می دانست و‌معتقد بود ،ورزشکاری که در عرصه های بین المللی ظاهر می شود ،مانند همان سربازی است که در خط مقدم و مرزها از کیان انقلاب و کشور دفاع می کند.

یکی دیگر از توصیه های همیشگی ایشان به وزرا ،نمایندگان مجلس و‌مدیران ارشد ورزش و کمیته ملی المپیک‌ ،بحث معافیت اماکن ورزشی از پرداخت هزینه های آب ،برق و گاز بود و تصریح می کرد: باید ورزش را ارزان کنیم و با بسیج همگانی خانواده ها را برای  فعالیت جسمانی و همگانی مجاب کنیم و... 

بحمدالله مراسم بزرگداشت ارتحال این مدیر توانای ورزش کشور در هفته گذشته  بخوبی برگزار شد و جامعه ورزش در مراسم تشیبع و تدفین و یادبود ایشان سنگ‌تمام‌گذاشت.

نام و یاد این عزیز سفر کرده را گرامی می داریم و بهشت برین را برای او آرزو‌ می کنیم.

نویسنده: احمد میرزاییان