شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

پاسدار مادران قهرمان پرور سرزمین کهن

بین روزهای مهمی که در جامعه ایرانی می گذرد، برخی روزها اهمیت مضاعفی دارد؛ یکی از آنها روز مادر است. هرچند که بسیاری اعتقاد دارند همه روز، روز مادر است اما در کشور ما روز ولادت فاطمه زهرا (س) انگیزه ای است در نحو مقتضی از مقام شامخ مادران تجلیل به عمل آید.

مولای متقیان فرمود: «که بهشت زیر پای مادران است» و امروز که ما از ورزش می نویسیم جا دارد از مادرانی که قهرمانان و پهلوانان این عرصه را در دامان پرمهر و محبت خود پرورش داده اند تا نام وطن در میادین بین المللی بلندآوازه شود، قدردانی و سپاسگزاری کنیم. در این زمینه فراوان نوشته اند و گفته اند. زنده یاد استاد سیمین بهبهانی، شاعر و نویسنده نامی ایران می نویسد: «زنان فرشتگانی هستند که در زمین نایل شدند» طول تاریخ که به مرور رخدادهای مهم پردازد، چه بسیار دانشمندان، سرداران، علما و شهدای گرانقدر را مادران عفیف و پاکدامن ایرانی پرورانده اند و مایه مباهات ملی این سرزمین کهن شدند.

دیروز هم از روزهای ارجمند کشور ما بود. زادروز حکیم فردوسی توسی که سخن و زبان فارسی مرهون تلاش ها و رنج های این شاعر حماسه سراست. امروز اگر ایرانیان به عنوان تنها کشور مسلمان دنیا توانسته اند زبان خود را حفظ کنند، نتیجه پژوهش و کوشش ستارگان علم و ادب و در صدر همه آنها فردوسی نامدار است. پاسدار خادمان بزرگ عرصه ورزش و هنر و ادبیات باشیم که آنان نیز دست پروردگان مادرانی گرانقدر بوده اند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی