جمعه دهم فروردین ماه
کارنامه درخشان صالحی امیری؛

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

حرمت گذاری به پیشکسوتان

مهندس ناصر میرفخرایی بازیکن سابق تیم ملی والیبال و عضو هیات رئیسه این تشکیلات در تایید فعالیت های انجام شده در کمیته ملی المپیک می گوید: آقای صالحی امیری حرمت بزرگترها و افتخارآفرینان ورزش را نگه داشته است. برای آنها پاسداشت و مراسم تودیع و تقدیر برپا کرده است. خانواده های ورزشکاران را مورد لطف قرار داد و برپایی موزه ورزشکاران از اقدامات ماندگار و تاریخی ایشان است. پیشینیان اگرچه برای ما قابل احترام بودند، اما هیچ کدام مثل آقای صالحی امیری از قهرمانان و پیشکسوتان حمایت نکرده است. اهدای کاپ و لوح سبب ساز این شد که بسیاری از قهرمانان پرافتخار ورزش ما حس کنند که وجود دارند و به نزد مقامات ورزش از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

تجلیل از پیشکسوتان

حسن پروانه، بازیکن سابق تیم ملی هندبال و کارشناس و پیشکسوت هندبال نیز می گوید: تاسیس موزه قهرمانان و تجلیل از پیشکسوتان اقدامات بی نظیر آقای صالحی امیری بود. هرچند که ممکن است انتظارات جامعه ورزش از مایشان و در کل مسئولان ورزش فراتر از کارهایی که انجام شده باشد، اما اعتقاد داریم که دانش فنی و شخصیت سیاسی دکتر صالحی امیری در مدت چهار سال اخیر برای همه به اثبات رسیده است. اگر قرار باشد که ایشان دوباره انتخا شود، آن چیزی که مهم است اینکه بودجه وزارت ورزش با کمیته ملی المپیک جدا شود. هرچند که آقای صالحی امیری در این دوران بر وفاق ملی در ورزش اهتمام داشته است، اما وزارت ورزش باید در این زمینه با ایشان همراه و همگام باشد.

گفت و گو: ج - دوستدار