پنجشنبه نهم فروردین ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

رایزنی های مطلوب بین المللی

مسعود اسکویی کارشناس و گزارشگر سرشناس و پیشکسوت رادیو و تلویزیون درباره عملکرد دکتر صالحی امیری می گوید: به اعتقاد من احداث موضع ورزش یکی از ماندگارترین اقدامات ایشان بود. کاری که پیش از وی می توانستند انجام بدهند اما غفلت کردند. ملاقات و رسیدگی به مشکلات قهرمانان و پیشکسوتان از دیگر کارهای پسندیده رئیس کمیته ملی المپیک بود. با اینکه کشور ما طی دو سال گذشته درگیر کرونا بود اما کمیته ملی المپیک با مدیریت دکتر صالحی امیری اردوهای تیم های ملی را به بهترین وجه برپا کرد و برای اطمینان بیشتر از تصمیماتی که اتخاذ کرده بودند در تمامی اردوها و حتی فدراسیون های ورزشی حضور یافته و اجازه نداده اند با وجود تنگنای اقتصادی، مشکلی برای تیم های ملی به وجود نیاید. رایزنی های مطلوبی در سطوح بین المللی داشته اند و به ویژه مشکلی که برای ووشوکاران ما به وجود آمده بود را از یاد نبرده اند. امیدواریم در صورت انتخاب مجدد برخی اطرافیان ایشان هم همانند دکتر صالحی امیری مسئولیت پذیر وظایف محوله را انجام دهند و پشت و گوش انداز نباشند.

موزه ماندگار ورزش

دکتر حسن میرزاآقابیگ، کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال و از مدیران کارکشته ورزش اداره کل تربیت بدنی استان تهران می گوید: از زمانی که دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک مستقر شده اند، تلاش های خستگی ناپذیری را برای ارتقای موقعیت بین المللی ورزش ایران انجام دهند. تاسیس موزه ورزش، اعزام تیم ها به مسابقات بین المللی و بازدید مکرر از فدراسیون های ورزشی نشان داد که ایشان مردی مسئولیت پذیر و دلسوز برای مملکت و ورزش هستند. اعتقاد دارم اگر با این کارنامه موفق دوباره انتخاب شوند، خواسته ای دارند و آن اینکه دست مافیای کمین کرده در حومه کمیته ملی المپیک را از ورزش کشور قطع کنند تا شاهد تجلی بیشتر کوشش های مردان مسئولیت پذیری چون دکتر صالحی امیری باشیم.

گفت و گو: ج - دوستدار