جمعه دهم فروردین ماه
کار بزرگ هندبال ایران از نگاهی دیگر؛

تجلی چهره های جوان در انتخابی جهان

تیم ملی هندبال ایران جهانی شد. بازی زیبا و نفسگیر ملی پوشان جوان ایران مقابل کویت آنقدر حساس و دلپذیر به پایان رسید که نگاه ایرانیان به سوی این ورزش پرتحرک جذب شد. در خلق این پیروزی ارزشمند مقابل کویتی ها بازیکنان زیادی تاثیر داشتند اما بیشترین بحث معطوف به محمد سیاووشی دروازه بان شجاع تیم ملی ایران است.

شهداد مرتجی دروازه بان سابق تیم ملی در این باره به البرز ورزشی می گوید: سیاووشی در سه بازی اخیر خوش درخشید. در هندبال برخی مواقع کار تیم ها گره می خورد و آنجاست که تجربه دروازه بان ها تجلی پیدا می کند. سیاووشی از این خصیصه به خوبی برخوردار بود و در کنار تجربه، جاگیری های خوبی نیز داشت.

کویت تیمی بود که مبتنی بر تاکتیک عمل می کرد و سیاووشی بارها توانست شوت های مستقیم، پنالتی و طراحی حملات از گوشه های تیم کویت را خنثی سازد و یک چهره ممتاز باشد. ما دروازه بان های خوب دیگری هم داریم و رقابت بین این گلبان ها در نهایت منجر به ارتقای کیفیت کار گلرهای ما شده است. خوشبختانه فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هم چند بازیکن جوان را کنار سجاد استکی، ابویی، صمصامی و نوروزی تزریق کرده است. از جمله محمدرضا کاظمی در چپ که مکمل مجتبی حیدرپور بود. حسین جهانی بازیکن چپ دست زوج تاثیرگذاری کنار محمد اورعی شد و آثاری که دیده اید چقدر تاثیرگذار عمل کرده است. آثاری از بازیکنانی است که می تواند در بهترین لیگ های اروپا بازی کند.

اما بحرین، حریف فردای تیم ملی با توجه به اینکه بار سنگین جواز حضور در جام جهانی از دوش بازیکنان ما برداشته شد، احتمال دارد از استرس تیم کاسته شود و در عین حال خطر کاهش انگیزه و اشباع زدگی نیز به سراغ تیم بیاید. بحرین حریفی بسیار دشوار است و ما نباید کار را تمام شده بدانیم.

 

گفت و گو: ج - دوستدار