پنجشنبه نهم فروردین ماه
گزارشی از آیین تجلیل از مهندس حسین کلانی؛

حسن روشن : مهندس، افتخار ایران است

آیین تجلیل از مهندس حسین کلانی با حضور تنی چند از مفاخر ورزش به ویژه فوتبال کشور برگزار شد.

در این مراسم باشکوه علاوه بر پخش کلیپی از افتخار آفرینی این ملی پوش سال های دور و سخنان سعید راد و حسن روشن، جشن تولد این چهره افتخارآفرین نیز برگزار شد.

سعید راد دوست دیرینه مهندس کلانی در سخنانی کوتاه وی را یک چهره نیک اندیش و کم نظیر دانست و گفت:  کلانی شخصیتی ممتاز است که رفتار نیکو و سجایای اخلاقی وی زبانزد خاص و عام است.

وی گفت : او یک دوست عزیز برای همه ماست و نمونه این گونه افراد بی همتا، کمتر دیده می شوند.

حسن روشن ملی پوش پرافتخار و کاپیتان اسبق تیم استقلال اظهار داشت : کلانی افتخار ورزش است و بنده به عنوان یک استقلالی به وی احترام خاصی قائل بوده و هستم.

روشن اضافه کرد: در گذشته استقلال و پرسپولیس هم رقیب جدی بودند و رفیق شفیق و احترام متقابل حرف را می زد. ما از کلانی در این آیتم خیلی چیزها آموختیم که امیدوارم به یک الگو تبدیل شود.

در کلیپ دیگری پیام برخی از چهره های نامور همچون پرویز پرستویی، حشمت مهاجرانی، غفور جهانی، دکتر محمد زادمهر پخش شد که جملگی مهندس کلانی را بزرگمردی گرانمایه قلمداد کردند.

پرستویی اظهار داشت:  کلانی نه تنها در عرصه فوتبال بلکه در نزد جامعه هنری و دیگر عرصه ها مورد وثوق است .

مهندس کلانی نیز در سخنانی از بانیان این آیین و حضور بزرگان ورزش تشکر کرد.

وی در بخشی از حرف هایش و در حالیکه می گریست ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود در تمام عرصه ها رفع شود و فوتبال کشورمان به سمت تعالي به پیش برود.

در این مراسم که در مرکز خرید اُپال برگزار شد، سالروز زمینی شدن این بزرگ فوتبال برگزار و برنامه های هنری نیز اجرا شد.

بر اساس این گزارش، نام برخی از دوستان مهندس کلانی که در این آیین حضور داشتند عبارت بودند از :

غلامحسین نوریان، نادر لطیفی، ناصر عظیمی، مجید حلوایی، مهدی مناجاتی، ناصر ابراهیمی، نصرالله عبداللهی، رضا وطنخواه، حسن روشن، سعید راد، مهدی محمد نبی، عادل فردوسی پور، ابوالفضل جلالی، علی نیروشک، پرویز مظلومی، مصطفی اعتمادی، حسین فرکی، نادر فریادشیران، بهتاش فریبا، محمد پنجعلی، امیر قلعه نویی، حمید درخشان،حمید استیلی، مجتبی محرمی، رضا شاهرودی، محمود کلهر، احمدرضا دانا، اسماعیل حلالی، بهنام محمودی، حمید کاشانی، علی بهزادی، اردلان آشتیانی فرزندان زنده یادان جعفر کاشانی، همایون بهزادی وابراهیم آشتیانی، دکتر سید مصطفی ابطحی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیش کسوتان ورزش، بهروز منتقمی مشاور کمیته ملی المپیک، مهدی حداد پور، حبیب پیشه ور، مهندس محمد ساده، آرمین بابویی.

گزارش: رضا میرزاییان