پنجشنبه نهم فروردین ماه
نگاه تنیس جوانان جهان به مشکات؛

سپیدباف: او یک پدیده واقعی است

مشکات الزهرا صفی تنیسور اول دختران ایران با 17 سال سن در گرند اسلم استرالیا حریف کشور میزبان را شکست داد اما در مسابقه راند دوم مغلوب صوفیا کاستولاس شد که تفاوت رنکینگ زیادی با وی داشت. اما این تازه آغاز کار است.

دور دوم جدول انفرادی تنیس گرنداسلم جوانان استرالیا برگزار شد و نماینده ایران نتوانست از این مرحله صعود کند.

مشکات الزهرا صفی در رقابت با نفر ۱۲ رنکینگ جوانان جهان شکست خورد.

صفی در دور اول نماینده استرالیا را شکست داده بود و پیروزی تاریخی را برای ایران به ثبت رساند.

او پیش از این در دور اول جدول دو نفره هم همراه با هم تیمی فرانسوی خود شکست خورد.

به این ترتیب پرونده حضور دختر تنیس‌باز ایران در گرنداسلم جوانان بسته شد. البته حضور نماینده ایران بازتاب زیادی داشت و صفی توانست نام خود را در تاریخ تنیس ایران ماندگار کند.

فریبا سپیدباف مربی و کارشناس تنیس درباره عملکرد مشکات در گرند اسلم استرالیا با نوعی غرور می گوید: طی این چند روزی که وی موفق شد بازیکن استرالیایی را شکست بدهد، چنان شعفی به من دست داد که انگار خودم به یک توفیقی بزرگ دست پیدا کردم. حالا انتظار از این دختر لایق ایرانی افزایش پیدا می کند. او از ده سالگی مورد حمایت خانواده اش به ویژه مادری که با تعهد بسیار به ورزش وی اهمیت داده، قرار گرفته است. واقعیت این است که دعوت به مسابقات بزرگی چون گرند اسلم آرزوی همه تنیسورهای ایرانی است و این باعث افتخار ما خواهد بود که فدراسیون جهانی وی را با نام دعوت کرده است. پذیرش در چنین سطحی نشان دهنده ارزش و اعتبار فنی دختر تنیس ایران است. او یک پدیده است اما به صراحت می گویم که پدیده های دیگری هم در تنیس ایران داریم که اگر شرایط برای حضور آنها در تورنمنت های بین المللی فراهم شود، خواهند درخشید.