جمعه سی و یکم فروردین ماه
از نگاهی دیگر؛

چرایی استعفای ذوالفقارنسب از هیات مدیره پرسپولیس

روزي كه ذوالفقارنسب به جای تماشاي بازی پرسپوليس به تحليل بازی نساجی در تلويزيون پرداخت، كاملا مشخص بود كه رياست وی در هيات مديره پرسپوليس تداوم نخواهد داشت.

چنين اتفاقي زودتر از آنچه انتظار مي رفت به وقوع پيوست . چراكه ويژگي هاي اخلاقي و البته دانش و مهارت هاي فني و علمي دكتر ذوالفقارنسب در مقايسه با رزومه ساير اعضای هيات مديره جديد پرسپوليس از همسويي و توازن لازم برخوردار نبود .

گرچه شناخت ایشان در همين يك هفته از وضعيت كنوني پرسپوليس و امكانات و منابع اين مجموعه در تصميم اخير وی بي تاثير نبوده است، اما سوالی كه مطرح است؛ پيش از اينكه متوجه آقاي ذوالفقارنسب درباره چگونگي قبول مسئوليت وي باشد، متوجه وزير ورزش و به عبارتی رئیس مجمع باشگاه پرسپوليس است.

سجادي كه بعد از مهندس اوجي دومين وزير كابينه سيزدهم است كه براساس كار راهه شغلی و آموزه ها و آموخته های تجربی و علمي به عنوان وزير برگزيده شد، انتظار می رفت در انتصابات زيرمجموعه نيز  اصل شايسته خواهي و شايسته گزينی را رعايت كند.

قصد ندارم دوباره درباره انتصاب رئیس سازمان توسعه و تجهيز سوال كنم كه با سابقه فيلم سازی در اين مسئوليت قرار گرفته است. چون جواب اين سوال در مقايسه با انتصاب رئيس سازمان انرژي اتمی با تحصيلات عمران و شهردار تهران به عنوان دانش آموخته فيزيك هسته ای روشن است.

سوال اين است  اعضای هيات مديره جديد پرسپوليس با چه رويكردي و براساس كدام شاخص انتخاب شده اند؟

اگر دستوري بوده (كه ازانتصابات وزارت وررش چنين برداشتي می شود) جهتگيری دستورات به كدام سمت و سو است؟ تحول و بهبود با توسعه پايدار يا عقب گرد و پيشي گرفتن رقبا؟

ذوالفقارنسب با پيشينه موثر علمی در فوتبال كه ازتجربه نيمكت تيم ملي در جام جهاني برخوردار است. قرار بود به عنوان رئیس هيات مديره  كدام بخش از مشكلات پرسپوليس را مرتفع كند؟ مگر پرسپوليس با قهرماني پی در پی و حضور در فينال آسيا ضعف فني داشت؟

ترديد نيست كه مشابه همين سوالات  اما از زواياي غير فنی درباره ساير اعضای هيات مديره پرسپوليس مطرح است؟!

اعضای هيات مديره اين باشگاه با اعضاي ادوار گذشته هيات مديره پرسپوليس مقايسه كنيد! چه نتيجه اي مطلوب مي گيريد؟

اعضای هيات مديره زمان مهندس عابديني را كه تكرار نشدني است به خاطر بياوريد (فارغ از نگرش سياسي) كدامين اينها با امثال مهندس محلوجي، دكتر شكرريز و حتی ميرزايی و دكتر نيك كار  قابل مقايسه هستند؟

بادوره مرحوم جعفر خان كاشاني چطور؟

نفرات جديد در مقايسه با مهدي محمد نبي با نيم قرن تحربه مديريتي، دكتر هاشمي و دكتر رغبتي..  از  كدام وزن مديريتی به لحاظ تجربه و دانش مدیريتي يا تحصيلات تكميلي برخودار هستند؟

اينكه مهندس كلاني تاكيد دارد لطفا  رزومه آقايان را ارائه كنيد. حرف  درستی است. چون بررسي زواياي استعفاي آقاي ذوالفقارنسب ابعاد جهاني در ساختارفوتبال كشوردارد.

نویسنده: مجيد سعيدی