چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه
مصاف ایران و عراق با لشکری از بازیکنان غایب و کرونایی؛

جشن صعود در آزادی!

تقابل ایران و عراق در آزادی با شرایطی متفاوت مواجه شد. لشکر بازیکنان غایب و کرونایی مربیان را به دردسر انداخت و اوضاع را پیچیده کرد. فردا روزی سرنوشت ساز برای فوتبال و ورزش ایران به شمار می آید.

از مدت ها پیش مهیای جشن ‌پیروزی و صعود به جام جهانی بودیم، اما کرونای بد قلق بار دیگر به اردوی ایران زد و بازیکنان کلیدی را گرفتار و به قرنطینه برد.

البته عراقی ها هم  از  یورش بی امان ویروس منحوس در امان نبودند و تا اینجای کار سه بازیکن اصلی شان را از دست دادند.

در تیم ما آزمون، حاج صفی، نوراللهی و مجید حسینی به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونایشان غیبت دارند. صیاد منش هم به تهران نرسید.

وضعیت طارمی هم روشن نیست و تا لحظه نگارش مطلب معلوم نیست او‌چگونه از کولاک و برف در خاک ترکیه رهایی خواهد یافت و به بازی خواهد رسید!

احتمالا باید در خطوط هافبک و حمله با ترکیبی متفاوت به‌میدان برویم، اما در فاز دفاعی تغییر چندانی نخواهیم داشت.

عراقی ها با نتایج ضعیفی که داشتند با ادووکات هلندی قطع ارتباط کردند و کار را به پترویچ دستیار او سپردند. یاسر قاسم، مناف یونس و غیث مهنا سه کرونایی اردوی عراق هستند.

صفا هادی، علا عبد الزهرا،علی عدنان و طارق همام به دلایل انضباطی کنار گذاشته شده اند. مهند علی نوک‌حمله زهر دار آنها هم رباط پاره کرده و غیبت دارد.

خط حمله عراق با ایمن حسین مهاجم تیم ام صلال و علا عباس عضو تیم‌نیروی هوایی شکل گرفته است. این دو در بازی با اوگاندا نمایش خوبی داشتند.

پترویچ بعد از مدت ها سعد عبدالامیر را به اردو دعوت کرد.او در پست هافبک دفاعی جانشین صفا هادی شد.احمد ابراهیم در پست دفاع آخر،بشار رسن ، احمد فرحان و زیدان اقبال ۱۹ ساله و عضو تیم‌منچستر یونایتد از بازیکنان نام آشنا‌ی عراق می باشند.

اگر چه‌ اخبار غیر مترقبه  و غیبت بازیکنان کلیدی در دو طرف تمرکز مربیان را به‌هم زده است،اما باید قبول کرد که تیم ما در همین شرایط هم یک سرو گردن از عراق برتر و کاملتر است. شرایط روحی و روانی بازیکنان ما و بازی در خانه را باید مهم شمرد.

همه مهیای برپایی یک‌جشن فراگیر هستیم تا صعود به جام جهانی را قطعی کنیم.

عراق چیزی برای از دست دادن ندارد و یقینا یک بازی انتحاری را به نمایش خواهد گذاشت.

دوندگی و جنگندگی و بازی فیزیکی عراق زبانزد است.بازیکنان ما هم با این شرایط آشنا هستند.

حضور قلی زاده،جهانبخش و امیری و انصاری فرد نقطه برتری ما در فاز تهاجمی است.قائدی هم‌می تواند گره گشای تیم‌ما در خط حمله باشد.

اگر طارمی هم‌به  تهران برسد،می توان با بردی دلچسب ،شبی ماندگار برای فوتبال ایران رقم زد و‌مهیای ورود به جام جهانی شد.

گفتنی است از همین‌گروه فردا لبنان با کره جنوبی مصاف‌می دهد و امارات با‌ سوریه رقابت می کند.

در حال حاضر ایران ۱۶ امتیازی است و کره با ۱۴ امتیاز در جای دوم ایستاده است.

نویسنده: احمد میرزاییان