شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ والیبال دسته یک باشگاه های کشور؛

موج سرما و سرم تیم ها را در بر گرفت

هفته شانزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری A دسته یک مردان ایران جام «سردار دل‌ها» با هشت دیدار در شهرهای تهران، اردکان، نور، یزد، رشت، چالوس، مرودشت و همدان پیگیری شد. در مهم ترین مسابقه تیم ایران شید چالوس در یک بازی تماشایی 3 بر یک گل گهر سیرجان تیم بدون شکست گروه B را مغلوب ساخت. در این بازی جواد نژاد صفری و احمد اسماعیل پور بهترین های ایران شید بودند.

رحمت نوری بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی ایران شید می گوید: بازیکنان هر دو تیم زیر سرم خود را به زمین بازی رسانده بودند اما در تیم ما فرهاد یلمه و ابراهیم بزمونه شرایط بدتری داشتند. سفرهای پیاپی و سرمای هوا همه تیم ها را آزار داده است.

تیم کندوان شمال نور با مربیگری نقی زکایی، تیم هم استانی آریا تنکابن را مغلوب ساخت. در این تیم علیرضا کمال پور، امیرمحمد کامران منش، رضا سقا، رسول خریداری و امیررضا زمانی بهترین های تیم کندوان بودند.

در گروه اول البته تیم گیتی پسند اصفهان همانند گل گهر با یک شکست پیشتاز است. سعید عقیلی مربی تیم گیتی پسند با اعتماد کامل به بازیکنانش از صعود به لیگ برتر سخن می گوید و از پشتیبانی مدیران باشگاه آقایان جنتی، تابش و عراقی زاده برای بستن یک تیم پرقدرت به نیکی یاد می کنند.

در تیم گیتی پسند مصطفی رئیسیان، احسان زینعلی، نیما نظرپور و شایان توانا نمایش خوبی ارایه کرده اند.

تیم‌های ستاره طبرستان نوشهر، ایرانشید چالوس، اسپورت هوشیار تبریز، گیتی‌پسند اصفهان، همای عقاب تهران، شهداب جوان یزد، کندوان شمال نور و رعد پدافند هوایی در هفته شانزدهم لیگ دسته یک مردان موفق به شکست حریفان خود شدند.

در پایان این هفته تیم‌ گیتی‌پسند اصفهان صدرنشین این گروه اول صعودش به مرحله پلی‌آف قطعی شد. در این گروه تیم‌های همای عقاب تهران، افق قم، چادر ملو و قارتال سرعین که در رتبه‌ها ششم تا نهم هستند، دیگر امیدی برای صعود به مرحله پلی‌آف ندارند.

بنابراین چهار تیم کندوان شمال نور، آریا تنکابن، برج‌های پیام سرخرود و شهداب جوان یزد که در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند، در دو هفته مانده به پایان دور مقدماتی برای سه سهمیه باقی مانده تلاش خواهند کرد.

در گروه دوم لیگ دسته یک مردان و در پایان هفته شانزدهم تیم‌های گل‌گهر سیرجان و ایرانشید چالوس که در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند، صعودشان به مرحله پلی‌آف قطعی شده است.

در این گروه نیز تیم‌های رعد پدافند هوایی، مقاومت بسیج، تخت جمشید مرودشت و سروقامتان همدان که در رتبه‌های ششم تا نهم قرار دارند، دیگر امیدی به صعود ندارند، اما سه تیم وارنای گیلان، ستاره طبرستان نوشهر و اسپورت هوشیار تبریز برای دو سهمیه باقی مانده در دو هفته دیگر مرحله مقدماتی این مسابقات تلاش خواهند کرد.

جدول گروه الف:

گیتی‌پسند اصفهان / 13 برد و 38 امتیاز

کندوان شمال نور / 10 برد و 28 امتیاز

آریا تنکابن / 9 برد و 25 امتیاز

برج‌های پیام سرخرود / 9 برد و 23 امتیاز

شهداب جوان یزد / هشت برد و 27 امتیاز

همای عقاب تهران / هفت برد و 22 امتیاز

افق قم / 6 برد و 18 امتیاز

چادر ملو اردکان / دو برد و 10 امتیاز

قارتال سرعین / بدون برد و یک امتیاز

 

جدول گروه ب:

گل‌گهر سیرجان / 11 برد و 30 امتیاز

ایرانشید چالوس / 10 برد و 29 امتیاز

وارنا گیلان / 9 برد و 27 امتیاز

ستاره طبرستان نوشهر / هشت برد و 26 امتیاز

اسپورت هوشیار تبریز / 6 برد و 19 امتیاز

رعد پدافند هوایی / پنج برد و 15 امتیاز

مقاومت بسیج / پنج برد و 14 امتیاز

تخت جمشید مرودشت / پنج برد و 14 امتیاز

سروقامتان همدان / چهار برد و 15 امتیاز

گزارش: جمشید حمیدی