جمعه سی و یکم فروردین ماه

حرف حساب را روشن زد

بحث لغو بازی ها توسط سازمان لیگ که به طور معمول متوجه یک تیم خاص است، همچنان به عنوان بحث روز و انتقاد از سازمان لیگ درمحافل فوتبالی ادامه دارد.

منتقدان اعتقاد دارند که مسئول سابق برگزاری مسابقات لیگ که پس از اخراج از این مسئولیت اکنون به عنوان کارمند اجرایی در باشگاه استقلال فعال است، همچنان در سازمان لیگ دارای نفوذ بوده وعملا لغو و جابه جایی بازی ها و تغییرات در مکان وساعت بازی ها با نظریات او بی نقش نبوده است.

اعتراضات زمانی گسترده شد که دو بازی استقلال با پیکان واستقلال با هوادار به سرعت باد و برق لغو شد. بسیاری به این نوع تصمیم گیری معترض شدند و اهالی فن نظرات متفاوتی را ارائه دادند. در این میان حرف وسخن حسن روشن اسطوره و پیشکسوت استقلال فراتر از اظهارنظرات جاری است که به نوعی باید گفت حرف حساب را او بر زبان آورد.

روشن می گوید: لغو مسابقات به خاطر ویروس کرونا از اختیارات سازمان لیگ نیست. بحث پزشکی است و متخصصان طب وپزشکی باید نظر واطلاعیه صادر کنند. سازمان لیگ فقط می تواند جا و مکان وساعت یک بازی را اطلاع رسانی کند ولاغیر.

وقتی که در تقسیم وظایف دچار مشکل هستیم، هر کس می تواند ایده ونظرات خود را بر سازمان لیگ دیکته کرده تا آش شور  شود. ورود سازمان لیگ به بحث لغو بازی ها نمی تواند با منطق سازگار داشته باشد.

نویسنده: اکبر عزیزی