جمعه دهم فروردین ماه

علی جباری: عالی بود، اما کامل نیستیم

علی جباری پیشکسوت فوتبال در خصوص صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی می گوید.

صعود ایده آلی داشتیم. این صعود برافتخارات فوتبال ما افزود وبر ایرانی بودنم بالیدم. صعود به جام جهانی انهم قبل از پایان بازی ها در نوع خود بی نظیر است، شک نکنید که در پشت سر این صعود حرکاتی قرار دارد که اکنون این مقدار اسوده خاطر به جام جهانی فکر می کنیم.

برای صعود به جام جهانی فقط تیم ورزیده، مربی آگاه، بازی خوب ملاک نیست. باید در بحث پشتوانه بسیار با قدرت عمل کرد.من این قدرت را در عملکرد فدراسیون فوتبال دیدم. وقتی پشتوانه خوب عمل کند،تیم در داخل میدان فراتر از انتحاری نتیجه می گیرد.نمونه آن را اکنون شاهد هستیم.

باید یک روز در جام جهانی به بحث فقط صعود پایان دهیم.باید به مراحل بالاتر صعود کرد،گرچه سخت است اما شدنی خواهد بود. زیرا زیرساخت ها را فدراسیون فوتبال آماده کرده است.

تیمی متفاوت با دوره های قبل داریم؛ جوان با نشاط و با انگیزه و با تجربه است که این تیم باید تقویت شود. به جا مانده ها به تیم ملی دعوت شوند، بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ دنیا صورت بگیرد تا در جام جهانی به مراحل بالاترصعود داشته باشیم. این مهم حمایت دولتمردان از فدراسیون فوتبال و تیم ملی است. اگر این اتفاق رقم بخورد، می توانیم در جام جهانی ۲۰۲۲قطر شگفتی ساز شویم.

گفت و گو: اکبر عزیزی