جمعه سی و یکم فروردین ماه
فوتبال ایران در مسیر جام جهانی؛

عطایی: جام جهانی فوتبال از المپیک تاثیرگذارتر است

در همه رشته ها المپیک مهم ترین میدان محسوب می شود. اما فوتبال یک جام جهانی دارد که به تنهایی همه رویدادهای دنیا را تحت الشعاع قرار می دهد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال با تمجید از نمایش عالی بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسیر جام جهانی می افزاید: موفقیت های این ورزش نه تنها از بعد مالی بلکه از جنبه های اقتصادی و سیاسی نیز حایز اهمیت است و اثرات روانی که از خود بر جای می گذارد، باعث سوق دادن جامعه به شور و شوق می شود. با توجه به تجاربی که ما در رشته والیبال داشته ایم، اعتقاد دارم در راه رسیدن به جام جهانی بزرگترین مشکل مسایل زیرساختی است. ابعاد فنی را می شود از طریق علم و آموزش تکمیل کرد. کما اینکه ما در ایران بهترین پزشکان و مهندسان جهان را داریم اما ایجاد سخت افزاری یک پروسه زمانبر و الزامی است. داشتن بودجه خوب برای ساختن زیرساخت های بنایی اولویت دارد. در کشوری مثل ژاپن هر شهرش چند ورزشگاه دارد که می توانند به آسانی میزبان مسابقات بین المللی باشند اما در کشور ما از این بابت دچار فقر هستیم. بحث بعدی به تفکرات اجتماعی بر می گردد. ما به طور معمول انفرادی خوب فکر می کردیم اما همگرایی در ایجاد تفکرات جمعی به ندرت در ورزش ما دیده می شود. باید در این مسیر تلاش کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره مشکلات این روزهای تیم ملی می گوید: جواد کریمی بعد از جراحی پین در پا دارد و سه، چهار هفته دیگر می تواند تمریناتش را شروع کند تا در اواسط فروردین به ما بپیوندد. علی اصغر مجرد با طی کردن 9 ماه مداوای بعد از جراحی در لیگ ملت ها با ما خواهد بود اما میثم صالحی 50- 50 است. در زمینه کمبود پاسوری که این روزها بحث می شود تاکید می کنم که جواد کریمی به اردوی تیم ملی می رسد ولی در کنار وی علی رمضانی و امیرمحمد فلاحتخواه را داریم و جای نگرانی نیست.

گفت و گو: جمشید حمیدی