پنجشنبه سی ام فروردین ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

نقش بی بدیل

محمد بنا مربی نامدار و صاحب افتخار کشتی فرنگی ایران درباره عملکرد دکتر صالحی امیری می گوید: برخی واقعیت ها را نمی شود نگفت از جمله عملکرد آقای صالحی امیری که ستودنی است. ایشان در احیای خاک خورده های فراموش شده ورزش، نقشی بی بدیل داشت. در برپایی اردوهای ملی نهایت اهتمام را ورزید و تشکیل موزه ورزش، ویترین تلاش های این مرد مدیر است. امیدوارم که در انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک به دکتر صالحی امیری رای بدهند تا کارهای ارزشمندی را که آغاز کرده بودند، به پایان برساند.

مدیریت ممتاز

مصطفی کارخانه، مربی پرافتخار والیبال ایران می گوید: دکتر صالحی امیری یکی از آگاه ترین مدیران ورزش کشور ما بوده که نمی شود مدیریت منحصر به فرد ایشان را نادیده گرفت. البته آقایان هاشمی طبا و کیومرث هاشمی که پیش از ایشان مدیریت کمیته ملی المپیک را برعهده داشتند نیز انسان های والایی بودند. اما صالحی امیری آنقدر عالی کار کرد که به عنوان خادم ورزش از دولت محترم درخواست می کنم که به ایشان کمک کنند تا بتوانند جایگاه والای کمیته ملی المپیک ایران را در عرصه های بین المللی ارتقا بخشند. به نظر من وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر همسوی همدیگر حرکت کنند، خروجی این اتفاق و همدلی در ابعاد بین المللی نمود پیدا خواهد کرد.

گفت و گو: ج - دوستدار