جمعه سی و یکم فروردین ماه

مجید نامجو مطلق: تیم ملی یک مجموعه کامل بود

در ادامه گفت و گوهای البرز ورزشی با کارشناسان فوتبال در زمینه کم و کیف صعود تیم ملی کشور ما به جام جهانی این بار پای صحبت مجید نامجومطلق بازیکن تکنیکی سال های دور به یکی از مربیان باکفایت فوتبال نشستیم و این در حالی بود که وی نگاهی متفاوت تر نسبت به سایرین در این زمینه ارایه کرد.

نامجو مطلق بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره کیفیت صعود تیم ملی فوتبال ایران به البرز ورزشی گفت: به دلیل شرایطی که قبل از بازی ایجاد شده بود، حدس و گمان ها زیاد بود تا اینکه در پرتو تلاش فراتر از توانایی بازیکنان، نبض بازی در اختیار تیم ما قرار گرفت و در تمام سطوح به یک تیم خوب تبدیل شدیم.از امیر عابد زاده که درون دروازه قرار داشت تا مهدی طارمی خسته در خط حمله به یک مجموعه خوب مبدل شدیم. طارمی را با گام های خسته اش برتر از همه دیدم.  نوع بازی که گام به گام شکل می گرفت نشان داد که صعود ایده آل خواهیم داشت. اینگونه هم شد و تاریخی ترین صعود را رقم زدیم.

 نامجو مطلق افزود: اما به راستی چند عامل در تاریخی ترین صعود نقش داشتند. بازیکنان توانمند، مربی هوشمند و فدراسیون فوتبال آگاه و با برنامه دخیل بودند. اسکووچیچ در بدترین شرایط تیم را تحویل گرفت.او باید کاری می کرد که ویلموتس نتوانست. اسکوچیچ به دلیل حضورش در تیم های باشگاهی ایران و شناخت از روحیات بازیکنان وفوتبال ایران غیر ممکن را به ممکن تبدیل کرد. در مجموع سرپشت سر تیم ملی واسکووچیچ یک فدراسیون با برنامه ومنظم قرار داشت که به صورت ثانیه شمار مسیر حرکت وراهیابی تیم ملی به جام جهانی را هموار کرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: عزیزی خادم رئیس مبتکر، خلاق و مدیری توانمند است و در برنامه ریزی ها نقش بسزایی ایفا می کند. وی همچنین در گفتارش برای پیشکسوتان احترام قائل است و در زمینه ها برای فوتبال برنامه دارد. انتخاب اسکووچیچ از سوی خادم یک انتخاب ایده آل بود و با این گزینش نشان داد که خادم به درستی وارد فوتبال شده است. اکنون شرایط فوتبال ما به مرحله ای راه یافته که می توانیم در جام جهانی  حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عزیزی خادم همراه با فدراسیونش نیاز به حمایت دارد تا قبل از حضور  تیم ملی در قطر بهترین برنامه ریزی  وتدارکات برای  تیم ملی صورت بگیرد. دولت مردان،وزارت ورزش وکمیته ملی المپیک برای بلند پروازی تیم ملی باید پای کار قرار بگیرند.

گفت و گو: اکبر عزیزی