شنبه یکم اردیبهشت ماه
تیم ملی فوتبال در ورزشگاه آزادی؛

امارات به دشواری عراق نیست

روز سه شنبه بار دیگر در ورزشگاه آزادی شاهد هنرنمایی توپچی های فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال  امارات خواهیم بود.

تفاوت دیدار سه شنبه با بازی روز پنجشنبه گذشته که مقابل عراق انجام دادیم این است که در مصاف با امارات تماشاگری نخواهیم داشت.

در شرایطی با امارات دیدار خواهیم داشت که هیچ دغدغه ای برای صعود به جام جهانی نداریم. اما در عوض امارات با استرس و دلهره  به میدان خواهد آمد؛ چون هنوز به دنبال شانس راهیابی به جام جهانی است.

فوتبالی که امارات همراه دارد، متفاوت با فوتبال عراق است. عراق یک تیم فیزیکی بود که در روند حرکتی خود بازی پرتنش را یدک می کشد، اما امارات اینگونه نیست.این تیم  اگرچه بازی پرحوصله با پاس های کوتاه و پر تعداد را در تاکتیک خود دارند، اما فاقد سرعت لازم هستند و همین ضعف می تواند با توجه به بازی سرعتی تیم ما،حکم به برتری تیم ملی فوتبال ایران در نهایت آرامش بدهد. در کنار بازی سرعتی باید روی حرکت از کناره ها و ارسال ها توجه داشت تا اجازه داده نشود تا اماراتی ها شکل و قاعده یک تیم را به خود بگیرد.

گذر از امارات راحت تر از عراق خواهد بود،حتی اگر در این بازی این فضا برای آن بازیکنانی فراهم شود که کمتر فرصت بازی در تیم ملی را پیدا کرده اند. نباید فراموش کرد؛ چون به جام جهانی صعود کرده ایم،از ان فوتبال با نشاط ورو به جلو وبا وظایف مشخص فاصله بگیریم. طبیعتا بی تفاوت ماندن برابر امارات در رنکینگ فیفا تاثیر منفی برای فوتبال ما همراه خواهد داشت.

نویسنده: اکبر عزیزی