جمعه دهم فروردین ماه

اخبار کوتاه از فوتبال...

بخش کوتاه از فوتبال برای مخاطبان البرز ورزشی در نظر گرفته شده تا از آخرین اخبار فوتبال ایران مطلع شوند.

مدیر عامل جدید پرسپولیس
شنیده ایم، مدیریت باشگاه پرسپولیس بار دیگر دستخوش تغییرات خواهد شد. گویا یک نفتی اینبار سکاندار پرسپولیس خواهد شد.صحبت از علیپور است. شنیده ها حاکی است که او ابتدا به جمع هیات مدیره اضافه می شود وسپس در پایان فصل لیگ برتر مدیر عامل خواهد شد. گویا مدیر جدید ظاهرا سفارشی علینژاد معاونت وزارت ورزش است.
**********
درخواست نعمتی سیامک نعمتی هافبک تیم پرسپولیس از مسئولان سازمان لیگ درخواست دارد تدابیری اندیشیده شود تا تماشاگران اندک برای تماشای بازیهای لیگ وارد ورزشگاه شوند. وی می گوید:بازی بدون تماشاگر هیچ لطفی ندارد،بنابراین باید عده ای ولو اندک با رعایت پروتکل بهداشتی به ورزشگاه راه یابند.بسته شدن در ورزشگاه به روی تماشاگران شرایط قهر تماشاگر را با فوتبال ایجاد خواهد کرد. این رویه در اینده نزدیک به ضرر تیم ملی هم تمام خواهد شد.
**********
جابه جایی استقلال باشگاه استقلال جابه جا خواهد شد؛ مدیر عامل باشگاه استقلال در نظر دارد تا ساختمان فعلی باشگاه را واگذار کرده و مکان جدیدتری را انتخاب کند. کوچک بودن ساختمان چهار طبقه فعلی عاملی بر این نقل و انتقال است. حال اینان که مدعی هستند پول ندارند تا بدهی بازیکنان را پرداخت کنند،چگونه به فکر خرید یک ساختمان چند طبقه با متراژ بزرگتر هستند. نکته دوم اینکه باشگاه استقلال به زودی به بخش خصوصی تبدیل خواهد شد، بنابراین این فرصت را باید به سازمان خصوصی سازی داد تا مدیر عامل کنونی تلاش کند معوقه های بازیکنان فعلی و طلبکاران داخلی وخارجی را بپردازد،چون درخطر محرومیت بین المللی قرار دارد.
**********
تیم ملی جوانان بدون مربی قرعه کشی مسابقات فوتبال جوانان اسیا انجام شد وحریفان برای دیدار با یکدیگر در گروه های چهارگانه تقسیم شدند. درشرایطی تیم جوانان ایران خود را برای شرکت در این مسابقات اماده می کند که فاقد مربی است. تا چندی پیش پور موسوی سرمربی این تیم بود ولی وی با ارائه استعفا این تیم را تنها گذاشت و رفت. کمیته جوانان در نظر دارد تا یکی را به جای پور موسوی وارد کند، فعلا موفق نشده است. البته نام هایی بر سر زبانها افتاده که دل بستن به نام ها ،طی شدن مسیر اشتباه است.زیرا در فوتبال پایه درصورت استفاده از مربی داخلی باید از وجود مربیانی استفاده شود که شناخت عمیق از فوتبال پایه واستعدادها در این سطح داشته باشند.
**********
اعتراض دبیر هیات فوتبال تهران عباس تیموری دبیر هیات فوتبال تهران به نحوه انتخابات کنونی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران معترض است و می گوید: نمی دانم ملاک انتخاب مربیان تیم های ملی در سطح پایه چه مواردی می تواند باشد، اما هیچ ملاکی بهتر وبالاتر از عملکرد افراد نیست. در فوتبال تهران و در سطح مربیان پایه مربیانی وجود دارند که سابقه حضور در تیم ملی را دارند. اینها از نظر عملکرد دارای بهترین کارنامه هستند و از بعد شناخت از استعدادها اشراف کامل بر بهترین های فوتبال تهران وکشور دارند،چرا نباید از وجود انها استفاده شود؟ اینان باید در کنار تیم ملی های ملی پایه ها قرار بگیرند،تا شاهدرشد مربیان داخلی و به عبارتی کارخانه تولید مربیان داخلی باشیم.
**********
ترابی غایب بزرگ اولین بازی تیم پرسپولیس در شروع مجدد لیگ،مقابل پیکان خواهد بود. در این بازی حساس مهدی ترابی تاثیر گذار ترین بازیکن پرسپولیس غایب است. او چهار کارته است و باید از خانه برای تماشای این دیدار بنشیند.
**********
پرونده انصاری فرد مقابل قاضی بررسی پرونده های مالی باشگاه پرسپولیس از سوی سازمان بازرسی اغاز شد. اولین رسیدگی به پرونده دوران مدیریت انصاری فرد است.در دوره مدیریت انصاری فرد برخی از قرادادها با مخالفت اعضای هیات مدیره همراه شد که همین مسله باعث گشته تا پرونده او مقابل میز قاضی قرار بگیرد. ********** شاید نبی نماند گفته شده است،کفاشیان باردیگر درفدراسیون فوتبال حضور پیدا کرده است. وی تا کنون سه بار در فدراسیون فوتبال دیده شده است.اخرین بار امروز به فدراسیون فوتبال رفت وامد داشته است.قرار است او با وزیر ورزش دیدار داشته باشد.البته در بخشی از آیین نامه مربوطه آمده است افرادی که پرونده قضایی دارند نمی توانند در فدراسیون دارای سمت باشند.با اینحال کفاشیان به دنبال بازگشت به فدراسیون ودریافت حکم سرپرستی است.در این ارتباط شنیده ایم، در صورت بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال، نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال در مسئولیت خود باقی نخواهد ماند وفدراسیون را ترک خواهد کرد! ********** آب پاکی رودست سه تیم نفتی شاه کرمی مسئول ورزش نفت در رابطه با مشکلات سه تیم نفتی در لیگ برتر گفت: سه تیم نفت آبادان، پارس جم جنوبی ونفت مسجد سلیمان، منتظرکمک مالی از سوی وزارت نفت نباشند.ما طبق قوانین نمی توانیم به تیم های حرفه ای کمک مالی کنیم. البته به تیم های دسته اول ودوم که حرفه ای نیستند می توانیم کمک کنیم ،اما به تیم های حرفه ای دیناری کمک نخواهد شد.این سه تیم لیگ برتری فکری به حال خود کنند.