شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والیبال درگیر کرونا؛

به عمل کار برآید...

هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور همچنان با پیشتازی فولاد سپاهان ادامه یافت. سپاهانی ها که آبدیده به نظر می رسند، تیم کرونازده هورسان رامسر را 3 بر صفر شکست دادند.

هورسانی ها احسان دانش دوست را به دلیل برخی رفتارها کنار گذاشتند و فرهاد سال افزون و مهدی رنجبر دو مهره کلیدی خود را به خاطر سرماخوردگی در اختیار نداشتند. اما در تیم سپاهان فرزاد ملابهرامی، سامان فائزی و مجتبی میرزاجانپور مثلث تعیین کننده بودند. مس رفسنجان باز هم به یک پیروزی خوب دست پیدا کرد. این بار میزبان خود راهیاب مریوان را شکست داد. احد حسن زاده و جواد حسین آبادی بهترین های مس بودند. پاس گرگان در خانه آذرباتری به برتری دست پیدا کرد. تیم قعر جدولی لیگ برتر حرف چندانی مقابل سربازان پاس نداشت. محراب ملکی، علیرضا عبدی و عماد جوینده در تیم پاس بی نظیر بودند. هراز آمل در سه ست بر تیم شهرداری گنبد چیره شد. امیرحسین اسفندیار، رضا قرا و علی شفیع در کنار مجتبی یوسفی بهترین های تیم لبنیات هراز بودند. در تهران مقاومت شهداب یزد خوب بازی نکرد اما تیم جنگنده سایپا را شکست داد. در تیم سایپا امیرحسین فرهادی یک تنه می جنگید اما شهدابی ها با ورود یار تعویضی خود محمد ولی زاده سد نارنجی پوشان را شکست داد. شهدابی ها که خود را به سطح اول لیگ برتر رسانده اند، برای تداوم پیشروی های کنونی باید همه خوب بازی کنند. فولاد سیرجان بر تیم شهرداری ورامین چیره شد. فولادی ها بازیکنان خوبی چون مجتبی قلیزاده و علی اصغر رزم فر را روی فرم داشتند. و سرانجام تنها ماراتن بزرگ هفته پیکان نیز موفق شد 3 بر 2 از سد تیم شهرداری ارومیه بگذرد. این پیروزی باعث ارتقای جایگاه خودروسازان شد. اما شهرداری چی ها را تا رده پنجم جدول نزول داد.

در تیم پیکان پوریا یلی کم کم به روزهای اوج نزدیک شدند و در کنار جوانانی چون فرشاد اکبری و شایان شاهسوند روند خوبی را دارند ولی در تیم شهرداری که حالا همه حریفان برای ستاره جوانی چون صابر کاظمی نقشه می چینند، باید قدرتی زن های این تیم قاطعانه عمل کنند. صابر کاظمی در این بازی که 148 پاس رد و بدل شد، 23 امتیاز گرفت، اما برای پیروزی میزبان کافی نبود.

بازیکنان باتجربه شهرداری باید بدانند که سرمربی تیم نیازی به استوری آنها ندارد، بلکه به عمل کار برآید.

ترین های هفته

پاسور: احد حسن زاده (مس رفسنجان)، فرزاد ملا بهرامی (سپاهان) و مهدی مهدوی (مقاومت یزد)

سرعتی: محراب ملکی (پاس)، فرشاد اکبری (پیکان) و محمد ولی زاده (شهداب)

قدرتی: امیرحسین اسفندیار (هراز)، مجتبی قلیزاده (سیرجان) و مجتبی میرزاجانپور (سپاهان)

قطر پاسور: پوریا یلی (پیکان)، رضا قرا (هراز) و جواد حسین آبادی (مس رفسنجان)

لیبرو: عماد جوینده (پاس)، مجتبی یوسفی (هراز) و محمدرضا حضرت پور (پیکان)

مربی هفته: پیمان اکبری

بازیکن هفته: پوریا یلی

پدیده هفته: فرشاد اکبری

نویسنده: جمشید حمیدی