جمعه دهم فروردین ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

بی نظیر در تاریخ ورزش

حسن روشن، اسطوره فوتبال ایران می گوید: طول تاریخ ورزش ایران مردانی بودند که برای شناساندن ورزش ملی کشورمان تلاش های بی نظیری انجام داده اند مثل محمدحسن رهنوزدی، عباس ایزدپناه، پرویز خسروانی و ... اما اعتقاد دارم طول تاریخ کمیته ملی المپیک مردی مانند صالحی امیری را به خود ندیده است. وی در مدتی که در سمت ریاست کمیته ملی المپیک خدمت کرده، قهرمانان ایرانی جهان را در همه این رشته ها مورد مراقبت و محبت قرار داد و موزه ای را که تاسیس کرده، مقدمات کارهای بزرگی است که در نظر دارد در آینده به یک مکان وسیع تر و ماندگارتر منتقل شود. من از سال 1320 ورزش کشورمان را به یاد دارم. آن دوران وقتی که پا به ساختمان کمیته ملی المپیک می گذاشتم هیچ اثری از قهرمانان ورزشی در آن دیده نمی شد. حالا بحث دیپلماسی بین المللی را هم لحاظ قرار دهیم. باید قدردان زحمات آقای صالحی امیری باشیم و امیدوارم که بار دیگر ایشان انتخاب شوند. هرچند که می دانم ناملایماتی که از برخی جناح ها دیده، خسته شده است.

اقدامات فراموش نشدنی

تیمور غیاثی، قهرمان سابق پرش ارتفاع آسیا و از مردان پرافتخار ورزش ایران می گوید: به ضرس قاطع اعلام می کنم که آقای صالحی امیری طی این مدت در زمینه رفع مشکلات و حمایت از قهرمانان ورزشی چه مادی و چه از نظر معنوی اقداماتی قابل تحسین انجام داده است و به عنوان یک پیشکسوت ورزش تا آخر عمر محبت های ایشان را فراموش نمی کنم. تاسیس موزه ورزش و قرار دادن قاب افتخارات و تندیس های قهرمانان ملی و تشکیل کارنامه و شناسنامه برای تک تک آنان به جای خود آبرو و اعتباری که به آکادمی ملی المپیک بخشیده اند، باعث شده که ما در سطح بین المللی در این زمینه به خود افتخار کنیم.

گفت و گو: ج – دوستدار