پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
گام علمی و عملی تازه در ورزش ایران؛

تاسیس دانشکده فوتبال در 31 استان کشور

توافق جدید فدراسیون فوتبال با دانشگاه آزاد اسلامی، برای تاسیس 31 دانشکده تخصصی فوتبال در استان های کشور انجام شده است.

کلیه دروسی که در این دانشکده تدریس خواهد شد براساس آخرین متد فدراسیون جهانی فوتبال فیفا استخراج می شود و منابع درسی نیز برای تالیف کتب توسط دفتر مشترک در دست تهیه قرار گرفته است.

امروز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس فدراسیون فوتبال جهت تاسیس دفتر مشترک تحت‌عنوان «فوتبال دانش‌بنیان» دیدار و گفتگو کردند. دو طرف برای راه اندازی دانشکده تخصصی فوتبال با محوریت تدریس کلیه علوم مرتبط با رشته فوتبال به توافق رسیده اند.

قرار است تمامی مدیران شاغل در فوتبال ایران برای دریافت مدرک تئوریک به این دانشکده معرفی شوند و با بازآموزی جنبه های علمی مدیریت فوتبال ضعف های عمیق در این زمینه پوشش داده شود. در این دانشکده دروسی همچون مدیریت فوتبال، حقوق فوتبال، بازاریابی فوتبال، مربیگری و بدنسازی و پزشکی و غیره در کنار تدریس اصول پایه ای فوتبال تدریس شود.

دروسی که در این دانشکده تدریس خواهد شد براساس آخرین متد فدراسیون جهانی فوتبال فیفا استخراج می شود و منابع درسی نیز برای تالیف کتب توسط دفتر مشترک در دست تهیه قرار گرفته است.

به این ترتیب یکی از شعار‌های دوره انتخاباتی عزیزی‌خادم رئیس فعلی فدراسیون، مبنی بر ساخت فدراسیونی بر مبنای فوتبال دانش‌بنیان در مسیر تحقق عملی قرار گرفته است. البته پیش از این برخی دانشگاه های علمی کاربردی سعی در راه اندازی چنین رشته هایی داشتند اما هیچکدام از سوی مراجع رسمی فوتبال کشور قانونی اعلام نشد.

صبح امروز عزیزی‌خادم برای توجه بیشتر به این مسئله و اجرایی کردن شعار خود، جلسه‌ای را با محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تهران داشت و در این جلسه، به‌منظور ایجاد همکاری‌های فی‌مابین در جهت استفاده علمی از ظرفیت‌های رشته ورزشی فوتبال به‌عنوان یک پدیده ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گو کردند.

در طرف مذاکراتی درباره بهره گیری از توانایی دانشکده آزاد اسلامی واحد آکسفورد انگلستان برای بهره گیری از اساتید خارجی نیز داشته اند.

در این دیدار که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، طرفین برای تاسیس دفتر مشترک با عنوان «فوتبال دانش‌بنیان» موافقت کردند.